A hazai életstílus-kutatások történeti áttekintése

Szerzők

  • Krisztián Szűcs Pécsi Tudományegyetem
  • Mária Törőcsik Pécsi Tudományegyetem

Kulcsszavak:

lifestyle, consumer behavior

Absztrakt

A hiánygazdaság megszűnése után megnyílt az út a marketingtevékenység aktív művelése előtt, ami a gazdasági döntéshozók mérlegelendő szempontjai között a fogyasztók státusának felértékelődését is eredményezte. A hirtelen sokszínűvé vált társadalmi környezet megértésének, a sikeresebb piaci fellépés igényének céljával került a marketing szakemberek érdeklődésének homlokterébe az életstílus vizsgálata, aminek gyökere a szociológusok stratifikációval kapcsolatos gondolataiban, a korábban végzett életmód kutatásaiban kereshető. Tanulmányunkban áttekintjük a magyarországi életstílus kutatásokat, azok eredményeinek tanulságait, elemezve a társadalom szerkezetében mutatkozó elmozdulások nyomait. Törekedünk arra, hogy az egyes kutatások koncepcionális alapjait, illetve az alkalmazott módszertant is ismertessük. Az 1990-es évektől jutunk el a legfrissebb, 2018-ban végzett kutatásunk megállapításaiig. Felvetjük azt is, hogy napjainkban miképp fordul a szakma a kisebb, divergens csoportok, például a szcénák vizsgálata felé, milyen módszertani problémákat jelent, illetve miképp tematizálódik az életstílus kérdésköre.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Additional Files

Megjelent

2019-12-09

Hogyan kell idézni

Szűcs, K., & Törőcsik, M. (2019). A hazai életstílus-kutatások történeti áttekintése. Vezetéstudomány Budapest Management Review, 50(12). Elérés forrás https://journals.lib.uni-corvinus.hu/index.php/vezetestudomany/article/view/340

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok