A vállalati incentív utazások biztonsági kockázatai

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2024.04.02

Kulcsszavak:

incentív utazás, ösztönző utazás, turizmusbiztonság, kockázatészlelés, kockázatcsökkentés

Absztrakt

Az incentív utazásokat a vállalkozások a munkavállalóik ösztönzésére alkalmazzák, a témakör biztonsággal való kapcsolata kutatási résnek tekinthető. Jelen tanulmány célja az incentív utazásokon részt vevő munkavállalók kockázatészlelésének és kockázatcsökkentési stratégiáinak vizsgálata. A szerzők a kvalitatív kutatás során 43 olyan munkavállalót kérdeztek meg, akik 2017-2021 között utaztak incentív turisztikai célból. A vizsgálat során az utazásokon átélt veszélyeket, illetve a biztonságot garantáló elemek feltárását végezték el. Az incentív utazásokkal kapcsolatos kockázatészlelés tárgykörében hat másodrendű faktort tártak fel: a közbiztonság hiányából, az egészségi állapotból, a problémás teljesítményből, az információhiányból, a repüléssel és az utazással kapcsolatos félelmekből, valamint az incentív utazás jellegéből adódó aggodalmakat. A kutatás alapján meghatároztak három kockázatcsökkentő faktort: a bizalmat a munkaadóban, a helyszíni szolgáltatókban, valamint az önbizalmat és a magabiztosságot. Több gyakorlati javaslatot fogalmaztak meg: az incentív utazások előkészítésébe érdemes tapasztalt kollégákat bevonni, egy tájékoztató keretében felkészíteni az utazókat, valamint feladat a munkavállalók önbizalmának növelése.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Szerző életrajzok

Krisztina Keller, Budapesti Corvinus Egyetem

egyetemi docens

Szabolcs Mátyás, Nemzeti Közszolgálati Egyetem

egyetemi docens

László Kökény, Budapesti Corvinus Egyetem

egyetemi adjunktus

Hivatkozások

Abraham, V., Bremser, K., Carreno, M., Crowley-Cyr, L., & Moreno, M. (2020). Exploring the consequences of COVID-19 on tourist behaviors: Perceived travel risk, animosity and intentions to travel. Tourism Review, 76(4), 701-717. https://doi.org/10.1108/tr-07-2020-0344

Adam, I. (2015). Backpackers’ risk perceptions and risk reduction strategies in Ghana. Tourism Management, 49, 99–108. http://dx.doi.org/10.1016/j.tourman.2015.02.016

Bhati, A.S., Mohammadi, Z., Agarwal, M., Kamble, Z., & Donough-Tan, G. (2020). Motivating or manipulating: The influence of health protective behaviour and media engagement on post-COVID-19 travel. Current Issues in Tourism, 24(15), 2088–2092. https://doi.org/10.1080/13683500.2020.1819970

Bi, J., & Lehto, X.Y. (2017). Impact of cultural distance on international destination choices: The case of Chinese outbound travelers. International Journal of Tourism Research, 20(1), 50–59. https://doi.org/10.1002/jtr.2152

Boros, K. (2019). A hivatásturizmus meghatározásának terminológiai változásai a nemzetközi szakirodalomban. In J. Csapó, T. Gonda, & Z. Raffay (Szerk.), Turizmus, fogyasztás, generációk: II. Nemzetközi Turizmus Konferencia: Tanulmánykötet (pp. 248–257). Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar.

Boros, K. (2022). Kiemelt hivatásturisztikai szálláshelyek vizsgálata a magyar vidéken. In T. Rátz, G. Michalkó, & M. Zsarnóczky (Szerk.), Együttműködés, partnerség, hálózatok a turizmusban (pp. 102–117). Kodolányi János Egyetem, Csillagászati és Földtudományi Kutatóközpont Földrajztudományi Intézet, Magyar Földrajzi Társaság.

Brown, P., Daigneault, A.J., Tjernström, E., & Zou, W. (2018). Natural disasters, social protection, and risk perceptions. World Development, 104, 310–325. https://doi.org/10.1016/j.worlddev.2017.12.002

Buzády, Z., Wimmer, Á., Csesznák, A., & Szentesi, P. (2022). A munkahelyi flow-állapotot elősegítő vezetői képességek elemzése a komoly játék eszközével. Vezetéstudomány, 53(3), 19–33. https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.03.02

Byrnes, J.P., Miller, D.C., & Schafer, W.D. (1999). Gender differences in risk taking: a meta-analysis. Psychological Bulletin, 125(3), 367–383. https://doi.org/10.1037/0033-2909.125.3.367

Cakar, K. (2020). Tourophobia: fear of travel resulting from man-made or natural disasters. Tourism Review, 76(1), 103–124. https://doi.org/10.1108/TR-06-2019-0231

Caldara, D., & Iacoviello, M. (2018). Measuring geopolitical risk. Board of Governors of the Federal Reserve System. https://doi.org/10.17016/IFDP.2018.1222r1

Cavlek, N. (2002). The role of tour operators in the travel distribution system. In W.C. Gartner & D.W. Lime (Eds.), Trends in outdoor recreation, leisure and tourism (pp. 325–334). CAB International.

Chemli, S., Toanoglou, M., & Valeri, M. (2022). The impact of COVID-19 media coverage on tourist’s awareness for future travelling. Current Issues in Tourism, 25(2), 179–186. https://doi.org/10.1080/13683500.2020.1846502

Chien, P.M., Sharifpour, M., Ritchie, B.W., & Watson, B. (2017). Travelers’ health risk perceptions and protective behavior: A psychological approach. Journal of Travel Research, 56(6), 744–759. https://doi.org/10.1177/0047287516665479

Cho, S., Woods, R.H., Jang, S.S., & Erdem, M. (2006). Measuring the impact of human resource management practices on hospitality firms’ performances. International Journal of Hospitality Management, 25(2), 262–277. https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2005.04.001

Cissell, M. (1987). Designing effective reward systems. Compensation and Benefits Review, 19(6), 49–55. https://doi.org/10.1177/088636878701900605

Corley, K.G., & Goia, D.A. (2004). Identity ambiguity and change in the wake of a corporate spin-off. Administrative Science Quarterly, 49(2), 173–208. https://doi.org/10.2307/4131471

Craske, M.G., Stein, M.B., Eley, T.C., Milad, M.R., Holmes, A., Rapee, R.M., & Wittchen, H.U. (2017). Anxiety disorders. Nature Reviews Disease Primers, 3, 17024. https://doi.org/10.1038/nrdp.2017.24

Cui, F., Liu, Y., Chang, Y., Duan, J., & Li, J. (2016). An overview of tourism risk perception. Natural Hazards, 82, 643–658. https://doi.org/10.1007/s11069-016-2208-1

Dayour, F., Park, S., & Kimbu, A.N. (2019). Backpackers’ perceived risks towards smartphone usage and risk reduction strategies: A mixed methods study. Tourism Management, 72, 52–68. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2018.11.003

Deng, R., & Ritchie, B.W. (2018). International university students’ travel risk perceptions: an exploratory study. Current Issues in Tourism, 21(4), 455–476. https://doi.org/10.1080/13683500.2016.1142939

Dolnicar, S. (2007). Crises that scare tourists – investigating tourists’ travel-related concerns. In B. Prideaux, B. Laws & K. Chon (Eds.), Managing tourism crises (pp. 98–109). CABI Books. https://doi.org/10.1079/9781845930479.0098

Dryhurst, S., Schneider, C.R., Kerr, J., Freeman, A.L., Recchia, G., Van Der Bles, A.M., Spiegelhalter, D., & van der Linden, S. (2020). Risk perceptions of COVID- 19 around the world. Journal of Risk Research, 23(7–8), 1–13. https://doi.org/10.1080/13669877.2020.1758193

Ernszt, I., Péter, E., Keller, K., & Tóth-Kaszás, N. (2018). Biztonsági kérdések a turizmusban, egy határ menti térség példáján keresztül. Turizmus Bulletin, 18(2), 38–45. https://doi.org/10.14267/TURBULL.2018v18n2.5

Foroudi, P., Tabaghdehi, S.A.H., & Marvi, R. (2021). The gloom of the COVID-19 shock in the hospitality industry: A study of consumer risk perception and adaptive belief in the dark cloud of a pandemic. International Journal of Hospitality Management, 92, 102717. https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2020.102717

Fuchs, G., & Reichel, A. (2004). Cultural differences in tourist destination risk perception: an exploratory study. Tourism, 52(1), 21–37. https://www.cabidigitallibrary. org/doi/full/10.5555/20043079119

Fuchs, G., & Reichel, A. (2006). Correlates of destination risk perception and risk reduction strategies. In M. Kozak & L. Andreu (Eds.), Progress in tourism marketing (pp. 161–170). Elsevier. https://doi.org/10.1016/B978-0-08-045040-7.50018-2

Gaissmaier, W., & Gigerenzer, G. (2012). 9/11, act II: A fine-grained analysis of regional variations in traffic fatalities in the aftermath of the terrorist attacks. Psychological Science, 23(12), 1449–1454. https://doi.org/10.1177/0956797612447804

Gelencsér, M., Végvári, B., & Szabó-Szentgróti, G. (2022). A munkaerő-megtartás és a well-being kapcsolatának elemzése nemzetközi kutatásokban: Szisztematikus irodalmi áttekintés. Vezetéstudomány, 53(6), 40–51. https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.06.04

Gibson, H., & Yiannakis, A. (2002). Tourist roles: needs and the adult life course. Annals of Tourism Research, 29(2), 358–383. https://doi.org/10.1016/S0160-7383(01)00037-8

Hallahan, T.A., Faff, R.W., & McKenzie, M.D. (2004). An empirical investigation of personal financial risk tolerance. Financial Services Review, 5, 57–78. https://citeseerx.ist.psu.edu/document?repid=rep1&type=pdf&doi=8e52321f247b815fcc018b5e93f15e1691146312

Hampton, A. (1987). The UK incentive travel market: a user’s view. European Journal of Marketing, 21(9), 10–20. https://doi.org/10.1108/EUM0000000004713

Han, H., Al-Ansi, A., Koseoglu, M.A., Lin, P.M.C., Park, J., Yu, J., & Kim, W. (2019). Halal tourism: Travel motivators and customer retention. Journal of Travel and Tourism Marketing, 36(9), 1012–1024. https://doi.org/10.1080/10548408.2019.1683483

Holland, J., Mazzarol, T., Soutar, G.N., Tapsall, S., & Elliott, W.E. (2021). Cruise passengers’ risk reduction strategies in the wake of COVID-19. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 26(11), 1189–1206. https://doi.org/10.1080/10941665.2021.1962376

Incentive Research Foundation (2008). The market for incentive travel, motivational meetings, and special events. The Incentive Research Foundation.

Incentive Research Foundation. (2016). Incentive travel on the rise. The Incentive Research Foundation. http://theirf.org/research/incen-tive‐travel‐on‐the‐rise/1894/

Incentive Travel Index (2022). 2022 Survey Highlights. Incentive Travel Index. https://www.incentiveindex.com/executive-summary/

Institute of Risk Management (2018). A risk practitioners guide to ISO 31000: 2018. Institute of Risk Management. https://www.demarcheiso17025.com/document/A%20Risk%20Practitioners%20Guide%20to%20ISO%2031000%20%96%202018.pdf

Irimiás, A., Jászberényi, M., & Michalkó, G. (2019). Az innováció szerepe a turisztikai termékfejlesztésben. Irimiás A., Jászberényi M., & Michalkó G. (szerk.), A turisztikai termékek innovatív fejlesztése (pp. 9-18). Akadémiai Kiadó. https://doi.org/10.1556/9789634544081

Isaac, R.K. (2019). The attitudes of Dutch market towards safety and security. In R. K. Isaac, E. Çakmak & R. Butler (Eds.), Tourism and hospitality in conflict-ridden destinations (pp. 39-55). Routledge.

Jancsik, A., Jászberényi, M., & Kökény, L. (2019). Az utazásszervezés új dimenziói. Akadémiai Kiadó. https://doi.org/10.1556/9789630599535

Jászberényi, M., & Kotosz, B. (2009). Közlekedési szokások vizsgálata Budapest délnyugati agglomerációjában. Statisztikai Szemle, 87(2), 166–190. http://www.ksh.hu/statszemle_archive/2009/2009_02/2009_02_166.pdf

Jeffrey, S.A. (2014). The motivational power of incentive travel: the participant’s perspective. Journal of Behavioral and Applied Management, 15(3), 122–139.

Karl, M. (2018). Risk and uncertainty in travel decision- making: tourist and destination perspective. Journal of Travel Research, 57(1), 129–146. https://doi.org/10.1177/0047287516678337

Kaszás, N., Tokodi, P., & Németh, K. (2023). Az egészségturizmus biztonsága – a turizmusbiztonság az egészségturizmusban. In G. Michalkó, J. Németh & Z. Birkner (Eds.), A biztonság szerepe a turisztikai termékfejlesztésben és menedzsmentben (pp. 13-28). Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft.

Keller, K., & Tóth-Kaszás, N. (2021). A turizmusbiztonság megjelenése az EU tagállamainak turisztikai stratégiáiban. Vezetéstudomány, 52(6), 32–43. https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2021.06.03

Kotler, P.T., Bowen, J.T., & Makens, J. (2010). Marketing for hospitality & tourism. Pearson Education.

Kozak, M., Crotts, J.C., & Law, R. (2007). The impact of the perception of risk on international travelers. International Journal of Tourism Research, 9(4), 233–242. https://doi.org/10.1002/jtr.607

Kökény, L., Kenesei, Z., Marton, Z., Birkner, Z., & Michalkó, G. (2022). Counterproductive risk-reduction strategy in travel-related decision-making. Anatolia, 35(1), 186-189. https://doi.org/10.1080/13032917.2022.2142251

Kökény, L., & Kenesei, Z. (2022a). A COVID-19-pandémia jelentette félelmek hatása a nyaralás tervezése során felmerülő kockázatészlelésre. Turizmus Bulletin, 22(3), 4–11. https://doi.org/10.14267/TURBULL.2022v22n3.1

Kökény, L., & Kenesei, Z. (2022b). A turisztikai fogyasztók magatartásának vizsgálata a COVID-19-pandémia első hullámának árnyékában. Társadalomtudományi Szemle, 12(4), 30–53. https://doi.org/10.18030/socio.hu.2022.4.30

Kurtz, D.L., & Clow, K.E. (1997) Services marketing. John Wiley & Sons.

Larsen, S., & Brun, W. (2011). ‘I am not at risketypical tourists are’! Social comparison of risk in tourists. Perspectives in Public Health, 131(6), 275–279. https://doi.org/10.1177/1757913911419898

Lee, J.S., & Chiang. C.H. (2017). Exploring multidimensional quality attributes of incentive travels. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 29(8), 2198–2214. https://doi.org/10.1108/IJCHM-03-2016-0150

Lee, J.S., Choi, Y., & Chiang. C.H. (2017). Exploring the dynamic effect of multi-quality attributes on overall satisfaction: The case of incentive events. International Journal of Hospitality Management, 64, 51–61. https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2017.04.003

Lee, K.F., Haque, A., Maulan, S., Abdullah, K., & Tarofder, K. (2019). Risk reduction in Online flight reservation: The role of information search. Journal of Reviews on Global Economics, 8, 886–899. https://doi.org/10.6000/1929-7092.2019.08.76

Lee, W., Park, S., & Jeong, C. (2022). Repositioning risk perception as a necessary condition of travel decision: The case of North Korea tourism. Journal of Hospitality and Tourism Management, 52, 252–263. https://doi.org/10.1016/j.jhtm.2022.07.001

Lepp, A., & Gibson, H. (2003). Tourist roles, perceived risk and international tourism. Annals of Tourism Research, 30(3), 606–624. https://doi.org/10.1016/s0160-7383(03)00024-0

Lewis, R.C. (1983). The incentive-travel market: how to reap your share. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 24(1), 19–27. https://doi.org/10.1177/001088048302400104

Li, X., Lu, L., & Chi, C.G.Q. (2018). Examining incentive travelers: How motivation affects organizational commitment. International Journal of Tourism Research, 20(6), 830–842. https://doi.org/10.1002/jtr.2235

Lo, A.S., Cheung, C., & Law, R. (2011). Hong Kong residents’ adoption of risk reduction strategies in leisure travel. Journal of Travel & Tourism Marketing, 28(3), 240–260. https://doi.org/10.1080/10548408.2011.562851

Locke, M. (2010). A framework for conducting a situational analysis of the meetings, incentives, conventions, and exhibitions sector. Journal of Convention & Event Tourism, 11(3), 209–233. https://doi.org/10.1080/15470148.2010.505473

Lőrincz, K., Formádi, K., & Ernszt, I. (2023). Towards a more resilient festival industry: an analysis of the adoption of risk management models for sustainability. Risks, 11(2), 45. https://doi.org/10.3390/risks11020045

Mair, J. (2014). Conferences and conventions: A research perspective. Routledge.

McCartney, G. (2008). Does one culture all think the same? An investigation of destination image perceptions from several origins. Tourism Review, 63(4), 13–26. https://doi.org/10.1108/16605370810912182

Michalkó, G. (2004). Tourism eclipsed by crime: the vulnerability of foreign tourists in Hungary. Journal of Travel and Tourism Marketing, 15(2/3), 159–172. https://doi.org/10.1300/J073v15n02_09

Mill, R.C., & Morrison, A.M. (1985). The Tourism System: An Introductory Text. Prentice-Hall.

Mitev, A.Z. (2019). Kutatásmódszertan a turizmusban. Akadémiai Kiadó. https://doi.org/10.1556/9789634544135

Mowen, J.C., & Minor, M. (1998). Consumer behavior. Prentice Hall. https://books.google.co.kr/books?redir_esc=y&id=_SLZPfe0oDkC&focus=searchwithinvolume&q=risk

Nkosi, G. (2010). The impact of crime of tourism in the city of uMhlathuze, KwaZulu-Natal. South Asian Journal of Tourism and Heritage, 2, 76–81.

Nugraha, A.K.N.A., Hamin, H., & Elliott, G. (2022). The role and impact of risk reduction in leisure tourism. Annals of Leisure Research, 25(2), 179–202. https://doi.org/10.1080/11745398.2020.1744175

Page, S.J. (2009). Current issue in tourism: The evolution of travel medicine research: A new research agenda for tourism? Tourism Management, 30(2), 149–157. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2008.04.011

Pappas, N. (2016). Marketing strategies, perceived risks, and consumer trust in online buying behaviour. Journal of Retailing and Consumer Services, 29, 92–103. https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2015.11.007

Pratt, M.G. (2009). From the editors: For the lack of a boilerplate: Tips on writing up (and reviewing) qualitative research. Academy of Management Journal, 52(5), 856–862. https://doi.org/10.5465/amj.2009.44632557

Promsivapallop, P., & Kannaovakun, P. (2018). Travel risk dimensions, personal-related factors, and intention to visit a destination: A study of young educated German adults. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 23(7), 639–655. https://doi.org/10.1080/10941665.2018.1485718

Quintal, V., Sung, B., & Lee, S. (2021). Is the coast clear? Trust, risk-reducing behaviours, and anxiety toward cruise travel in the wake of COVID-19. Current Issues in Tourism, 25(2), 1–13. https://doi.org/10.1080/13683500.2021.1880377

Raheem, I.D., & Roux, S. (2023). Geopolitical risks and tourism stocks: New evidence from causality-in-quantile approach. The Quarterly Review of Economics and Finance, 88, 1–7. https://doi.org/10.1016/j.qref.2023.01.002

Reisinger, Y., & Mavondo, F. (2006). Cultural Differences in Travel Risk Perception. Journal of Travel & Tourism Marketing, 20(1), 13–31. https://doi.org/10.1300/J073v20n01_02

Richter, L.K. (2003). International tourism and its global public health consequences. Journal of Travel Research, 41(4), 340–347. https://doi.org/10.1177/0047287503041004002

Ritchie, B., & Jiang, Y. (2019). A review of research on tourism risk, crisis and disaster management: Launching the annals of tourism research curated collection on tourism risk, crisis and disaster management. Annals of Tourism Research, 79, 102812. https://doi.org/10.1016/j.annals.2019.102812

Schmidli, H. (2017). Risk Theory. Springer.

Seabra, C., Dolnicar, S., Abrantes, J.L., & Kastenholz, E. (2013). Heterogeneity in risk and safety perceptions of international tourists. Tourism Management, 36, 502–510. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2012.09.008

Seddighi, H.R., Nuttall, M.W., & Theocharous, A.L. (2001). Does cultural background of tourists influence the destination choice? An empirical study with special references to political instability. Tourism Management, 22(2), 181–191. https://doi.org/10.1016/S0261-5177(00)00046-7

Shinew, K.J., & Backman, S.J. (1995). Incentive travel: an attractive option. Tourism Management, 16(4), 285–293. https://doi.org/10.1016/0261-5177(95)00018-J

SITE Foundation (2021a). Corporate inSITEs White Paper Edition 1. SITE Foundation. https://siteglobal.com/system/files/2021-11/2794_SN_SITE_WhitePaper_v10.pdf

SITE Foundation (2021b). Corporate inSITEs White Paper Edition 2. SITE Foundation. https://siteglobal.com/system/files/2021-11/2821_SN_CorporateInsitesSite_WhitePaper_Edition2_v3.pdf

SITE Foundation (2022). Corporate inSITEs White Paper Edition 3. SITE Foundation. https://siteglobal.com/system/files/2022-04/CorporateInSite%20WhitePaper%20Edition3.pdf

Slovic, P., & Peters, E. (2006). Risk perception and affect. Current Directions in Psychological Science, 15(6), 322–325. https://doi.org/10.1111/j.1467-8721.2006.00461.x

Slovic, P. (2016). Do adolescent smokers know the risk? Duke Law Journal, 47(6), 1133–1141. https://doi.org/10.2307/1373033

Society of Incentive Travel Executives (2014). About SITE—Who we are. Society of Incentive Travel Executives. http://www.siteglobal.com/p/cm/ld/fid=18

Sönmez, S.F., & Graefe, A.R. (1998). Influence of terrorism risk on foreign tourism decisions. Annals of Tourism Research, 25(1), 112–144. https://doi.org/10.1016/S0160-7383(97)00072-8

Vos, A., Marinagi, C., Trivellas, P., Eberhagen, N., Skourlas, C., & Giannakopoulos, G. (2014). Risk reduction strategies in online shopping: e-trust perspective. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 147, 418–423. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.07.122

Westwood, J. (1985). The Incentive Travel Market in the UK: Potential for Marketing Australia [Doctoral dissertation]. University of Surrey.

Wilks, J. (2006). Current issues in tourist health, safety and security. In J. Wilks, D. Pendergast, & P. Laggat (Eds.), Tourism in turbulent times: Towards safe experiences for visitors (pp. 3–18). Elsevier. https://doi.org/10.1016/B978-0-08-044666-0.50009-9

Williams, A.M., & Baláž, V. (2014). Tourism Risk and Uncertainty: Theoretical Reflections. Journal of Travel Research, 54(3), 271–287. https://doi.org/10.1177/0047287514523334

Witt, S.F., Gammon, S., & White, J. (1992). Incentive travel: overview and case study of Canada as a destination for the UK market. Tourism Management, 13(3), 275–287. https://doi.org/10.1016/0261-5177(92)90099-S

Wolff, K., Larsen, S., & Øgaard, T. (2019). How to define and measure risk perceptions. Annals of Tourism Research, 79, 102759. https://doi.org/10.1016/j.annals.2019.102759

World Health Organization (WHO) (2012, January 1). International travel and health. W orld H ealth O rganization. https://www.who.int/ith/ITH_EN_2012_WEB_1.2.pdf?ua=1

Xiang, Z., & Formica, S. (2007). Mapping environmental change in tourism: A study of the incentive travel industry. Tourism Management, 28(5), 1193–1202. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2006.11.002

Xie, C., Zhang, J., Morrison, A.M., & Coca-Stefaniak, J.A. (2021). The effects of risk message frames on post-pandemic travel intentions: The moderation of empathy and perceived waiting time. Current Issues in Tourism, 24(23), 3387–3406. https://doi.org/10.1080/13683500.2021.1881052

Yang, E.C.L., Khoo-Lattimore, C., & Arcodia, C. (2017). A Systematic Literature Review of Risk and Gender Research in Tourism. Tourism Management, 58, 89– 100. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2016.10.011

Zemke, R. (1988). Rewards and recognition: yes, they really work. Training, (November), 49–53.

Zhang, Y., Moyle, B., Dupré, K., Lohmann, G., Desha, C., & MacKenzie, I. (2023). Tourism and natural disaster management: A systematic narrative review. Tourism Review, 78(6), 1466-1483. https://doi.org/10.1108/TR-08-2022-0377

Zou, Y., & Meng, F. (2020). Chinese tourists’ sense of safety: Perceptions of expected and experienced destination safety. Current Issues in Tourism, 23(15), 1886–1899. https://doi.org/10.1080/13683500.2019.1681382

Downloads

Megjelent

2024-04-15

Hogyan kell idézni

Keller, K., Mátyás, S., & Kökény, L. (2024). A vállalati incentív utazások biztonsági kockázatai. Vezetéstudomány Budapest Management Review, 55(4), 17–30. https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2024.04.02

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok