Panaszok és fellebbezések

A folyóirattal, annak munkatársaival, szerkesztőbizottságával vagy kiadójával szembeni panaszokat írásban kell benyújtani, és azokat egy független ad hoc bizottság azonnal megvizsgálja a pártatlanság biztosítása érdekében. Az eljárásnak garantálnia kell a titoktartást és a tisztességes vizsgálatot. A folyóirat tájékoztatja a panaszt benyújtó személy(eke)t az eljárási eredményekről, és megteszi a szükséges intézkedéseket a jövőbeni esetek megelőzése érdekében.

A szerző(k)nek joga van kifogást emelni vagy fellebbezni a kapcsolatfelvételi űrlapon, illetve a főszerkesztőhöz, vagy a kiadóhoz címzett levélben. A főszerkesztő köteles tájékoztatni a szakterületi szerkesztőket a szerző(k) fellebbezésével kapcsolatban, melyet követően a szakterületi szerkesztők megvitatnak és ezután hozzák meg a végső döntést. Általános irányelvként a COPE ún. „panaszok kezelésére és az esetleges kötelességszegésre/nem megfelelő magatartásra való reagálásra” vonatkozó folyamatábráit kell követni. A folyóirattal, annak munkatársaival, a szerkesztőbizottságával vagy kiadóval szembeni jogvitákat a Magyar Köztársaság törvényei szerint kell kezelni.