Hidden preferences in social responsibility
The analysis of Erste SEEDS corporate social responsibility programme
DOI:
https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2021.05.02Kulcsszavak:
CSR, logit modell, társadalmi vállalkozások, tartalomelemzésAbsztrakt
A bankok vállalati társadalmi felelősségvállalása (CSR) különböző okokra vezethető vissza. A tanulmány az Erste Bank SEEDS programját vizsgálja, amely szociális jólétet elősegítő vállalatoknak szól Magyarországon. A 203 jelentkezőből összesen 68 társadalmi vállalkozás került a programba. A bekerülés sikertényezőinek felderítése a jelentkezők pályázatainak és értékelésük tartalomelemzésével, majd logisztikus regresszió segítségével a kiválasztás valószínűségének elemzésével valósul meg. Az elemzés a programba kerülés szempontjából három kritikus tényezőt tár fel: a társadalmi hatást, a pénzügyi fenntarthatóságot és a termék vagy szolgáltatás életciklusát. A bank tehát valóban törődik a társadalmi hatás elérésével, de csak abban az esetben, ha a projekt megvalósíthatósága és pénzügyi fenntarthatósága biztosított. Néhány terület, mint a közösségépítés vagy a fenntartható életmód, kevésbé preferált szemben a munkahelyteremtéssel. A tanulmány fő hozzájárulása annak bemutatása, hogy hogyan lehet elemezni a vállalati társadalmi felelősségvállalási programokat, és milyen rejtett követelmények lehetnek beépítve azokba.
Letöltések
Hivatkozások
Erste Bank Hungary Ltd. (2017a, September 29.). Development status. [PowerPoint slides].
Erste Bank Hungary Ltd. (2017b). Összes beérkezett és bírált pályázó. [Data file and code book].
Erste Bank Hungary Ltd. (2018, June 8). Záró ünnepség, Erste SEEDS program. [PowerPoint slides].
Erste SEEDS. (2020). Erste SEEDS Program. Retrieved from https://kampany.erstebank.hu/extras/ersteseeds/index.html
European Commission (2012). Comparative study of the project selection applied in cohesion policy programmes 2007-2013 in a number of member states. Final report. European Commission, Directorate General for Regional Policy. Retrieved from https://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docgener/studies/pdf/selection/selection_process.pdf
European Commission (2015). Proposals submission and evaluation (sections III.5, III.6, IV.1, IV.2). Grants manual. Version 1.4. European Commission, Directorate General for Research & Innovation. Retrieved from https://ec.europa.eu/research/participants/data/ref/h2020/grants_manual/pse/h2020-guide-pse_en.pdf
Gangi, F., Meles, A., D’Angelo, E., & Daniele, L. M. (2019). Sustainable development and corporate governance in the financial system: Are environmentally friendly banks less risky? Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 26(3), 529–547. https://doi.org/10.1002/csr.1699
Hámori, G. (2016). A magyarázóváltozók kezelésének egyes kérdései regressziós modellezés során. Statisztikai Szemle, 94(1), 5–21. https://doi.org/10.20311/stat2016.01.hu0005
Hosmer, D. W., & Lemeshow, S. (2000). Applied Logistic Regression: Hosmer/Applied Logistic Regression. John Wiley & Sons, Inc. https://doi.org/10.1002/0471722146
Hsieh, H.-F., & Shannon, S. E. (2005). Three Approaches to Qualitative Content Analysis. Qualitative Health Research, 15(9), 1277–1288. https://doi.org/10.1177/1049732305276687
Interreg IPA (2019). Evaluation of the efficiency and effectiveness of the Interreg IPA CBC Programme Croatia - Serbia 2014 – 2020, Final evaluation report. Retrieved from https://www.interreg-croatia-serbia2014-2020.eu/wp-content/uploads/2019/11/Evaluation-report_HR-RS.pdf
Liang, L.-W., Chang, H.-Y., & Shao, H.-L. (2018). Does sustainability make banks more cost efficient? Global Finance Journal, 38, 13–23. https://doi.org/10.1016/j.gfj.2018.04.005
Miralles‐Quirós, M. M., Miralles‐Quirós, J. L., & Redondo‐Hernández, J. (2019). The impact of environmental, social, and governance performance on stock prices: Evidence from the banking industry. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, csr.1759. https://doi.org/10.1002/csr.1759
IFKA NKft. (2020, January 24). Társadalmi vállalkozások monitoring/minősítő rendszere. [PowerPoint slides].
Weber, R. (1990). Basic Content Analysis. SAGE Publications, Inc. https://doi.org/10.4135/9781412983488
Wu, M.-W., & Shen, C.-H. (2013). Corporate social responsibility in the banking industry: Motives and financial performance. Journal of Banking & Finance, 37(9), 3529–3547. https://doi.org/10.1016/j.jbankfin.2013.04.023
Zhang, Y., & Wildemuth B. M. (2005). Qualitative analysis of content. 1-12. Retrieved from https://www.ischool.utexas.edu/~yanz/Content_analysis.pdf
Downloads
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2021 Vezetéstudomány / Budapest Management Review
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors assign copyright to Vezetéstudomány / Budapest Management Review. Authors are responsible for permission to reproduce copyright material from other sources.