2014

Malota Erzsébet és Gyulavári Tamás 2014-ben megjelent kutatásának célja annak vizsgálata volt, hogy egy adott kultúra észlelt személyisége milyen hatással van az ország ideális turisztikai, illetve üzleti célországként való megítélésére. Ehelyütt csak néhány érdekességet emelünk ki a cikkből - a továbbiak a teljes cikkben olvashatók: 

“Az első tíz legmagasabb átlagot kapott jellemvonás közül a francia kultúrára vonatkozóan öt jellemzőben (büszke, ambiciózus, dinamikus, pazarló, nyitott gondolkodású), a magyar kultúra négy jellemzőjében (pesszimista, tradicionális, konzervatív, rugalmatlan) volt egyetértés a magyar és a francia válaszadók között. A magyar válaszadók összességében pozitívabb személyiségvonásokkal illették a francia kultúrát, mint sajátjukat, míg a franciák sokkal több pozitív jellemzőt kötöttek saját kultúrájukhoz, mint a magyarhoz. Érdekes, hogy mindkét nép kiemelkedően humorosnak tartja saját kultúráját, a franciák tulajdonságlistájában az első, a magyarok listájában a második helyen szerepel a legmagasabb átlagot kapott tulajdonságok között.” 

Malota Erzsébet - Gyulavári Tamás (2014). Az észlelt kultúraszemélyiség és hatása az az ország turisztikai és üzleti célpontként való megítélésére. Vezetéstudomány, 45(1) p. 2-13.
https://unipub.lib.uni-corvinus.hu/1415/