Legjobb és Kiváló Cikk 2022 Díjak eredményei
A Vezetéstudomány folyóirat szerkesztőbizottsága elhivatott a folyóiratban megjelenő cikkek magas minőségének megőrzése és fejlesztése mellett és a 2017-es évfolyamtól kezdődően díjazzuk a lapban megjelent legjobb és kiváló cikkeket. A rendezvény során ezúttal a 2022-es megjelenésű évfolyam legjobb és kiváló cikkeit elismerő okleveleket adtuk át a szerzőiknek. A díj odaítélésekor a cikkeket az olvasottságuk, a bemutatott téma újszerűsége, módszertani megalapozottsága, a feldolgozott irodalom minősége, a cikk gyakorlati és elméleti relevanciája, illetve a szakirodalomba való beágyazottsága alapján értékelte a Szerkesztőbizottság. Minden évben egy legjobb cikk díjat ítélünk oda, és további egy-három cikk szerzői nyerhetik el a kiváló cikk oklevelet.
A díj odaítélésekor a megjelent cikkeket a következő szempontok alapján értékeli a szerkesztőség:
- népszerűség, olvasottság: hányan töltik le, illetve olvassák a cikket a megjelenését követő egy éven belül,
- innovatív téma: a cikk által feldolgozott téma mennyire újszerű, mennyire jelenik meg a nemzetközi szakmai diskurzus fókuszterületei között, illetve milyen mértékben mozdítja előre a hazai szakirodalmat,
- módszertani megalapozottság: a cikket megelőző empirikus vagy szakirodalmi kutatás módszertana mennyire illeszkedik a cikk témájához, az alkalmazott módszertan bemutatása kellő reflektáltsággal történik-e,
- a feldolgozott szakirodalom minősége: a cikkben feldolgozott szakirodalom mennyire friss, mennyiben származik a hazai és nemzetközi szakmai diskurzus élvonalát jelentő folyóiratokból, a szerző milyen alapossággal dolgozza fel e forrásokat,
- gyakorlati és elméleti relevancia: a cikk eredményei mennyiben hasznosíthatóak a tudományos közösség, vagy a vezetői és tanácsadói praxis számára,
- beágyazottság a magyar nyelvű szakirodalmi diskurzusba: a cikk milyen mértékben épít korábbi magyar nyelven megjelent kutatási eredményekre, mennyire kapcsolódik más hazai szerzők munkáihoz.
Díjnyertes tanulmányok és szerzők – 2022
Legjobb cikk:
Orehóczki, Z., & Török, A. (2022). A femvertising és a hagyományos reklám attitűdre és vásárlási hajlandóságra gyakorolt hatásának vizsgálata. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 53(4), 17–27. https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.04.02
Kiváló cikkek:
Reisinger, D., Reisinger, V., & Nagy, J. (2022). A mesterséges intelligencia és a digitalizáció hatása a logisztikai munkakörökre : Veszélyben vannak-e a munkahelyek?. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 53(8-9), 103–114. https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.08-09.08
Boncz, B., & Szabó, R. Z. (2022). A mesterséges intelligencia munkaerő-piaci hatásai: Hogyan készüljünk fel?. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 53(2), 68–80. https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2022.02.06
Az ünnepélyes oklevélátadóról a beszámoló itt olvasható: https://www.uni-corvinus.hu/post/hir/mikor-isznak-a-nok-szivesebben-heinekent-dijnyertes-cikkek-a-vezetestudomanyban/