The travel habits of the Hungarian population from May 2018 to June 2019

Authors

  • Attila Rácz University of Szeged

DOI:

https://doi.org/10.14267/TURBULL.2020v20n2.5

Keywords:

travel decision-making, travel habits, travel for tourism

Abstract

The Hungarian Travel Agency and its predecessor constantly surveyed the travel habits of the Hungarian population annually from 2000 to 2006, and every second year from 2006 to 2016, using a large-sample, representative questionnaire. The aim of the research is to explore the travel habits and attitudes of Hungarian households, as well as to map the needs and travel satisfaction of each traveller. In this study, we present the main results of the 2019 survey.

References

COHEN, E. (1974): Who is a tourist? A conceptual clarification. The Sociological Review. 22(4). pp. 527–555. https://doi.org/10.1111/j.1467-954X.1974.tb00507.x

DANN, G. M. (1977): Anomie, ego-enhancement and tourism. Annals of Tourism Research. 4(4). pp. 184–194. https://doi.org/10.1016/0160-7383(77)90037-8

GUTH L. (2013): Turisztikai termék. Gödöllő: Szent István Egyetemi Kiadó.

JÁSZBERÉNYI M. (2014): A kulturális turizmus sokszínűsége. Budapest: Nemzeti Közszolgálati és Tankönyvkiadó Kft.

KOPÁNYI M. (2002): Mikroökonómia. Budapest: KJK-Kerszöv Kiadó Kft.

KOPÁTSY S. (1992): A fogyasztói társadalom közgazdaságtana. Budapest: Privatizációs Kutatóintézet.

LENGYEL M. (1986): A turizmus állandó és új tényezői, valamint motivációi. Doktori értekezés. Budapest.

LENGYEL M. (2004): A turizmus általános elmélete. Budapest: Heller Farkas Gazdasági és Turisztikai Szolgáltatások Főiskolája.

MICHALKÓ G. (2007): A turizmuselmélet alapjai. Székesfehérvár: Kodolányi János Főiskola.

MICHALKÓ G. (2012): Turizmológia. Budapest: Akadémiai Kiadó Kft.

MILL, R. – MORISON, A. M. (1985): The tourism system. New Jersey: Prentice Hall.

PEARCE, P. L. (1993): Fundamentals of tourist motivation. In: Pearce, D. – Butler, R. (eds): Tourism research: Critiques and Challenges.London: Routledge and Kegan Paul. pp. 85–105.

PLOG, S. C. (1974): Why destination areas rise and fall in popularity. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly. 14(4). pp. 55–58. https://doi.org/10.1177/001088047401400409

SHARPLEY, R. (1994): Tourism, Tourist & Society. Huntingdon: ELM Publications.

UYSAL, M. – HAGAN, L. (1993): Motivation of pleasure travel and tourism. In: Khan, M – Olsen, M. – Var, T. (eds): Encyclopedia of Hospitality and Tourism. New York: Van Nostrand Reinhold. pp. 798–810.

ZALAI E. (2000): Matematikai közgazdaságtan.Budapest: KJK KERSZÖV Kiadó Kft.

Downloads

Published

2020-06-08

How to Cite

Rácz, A. (2020). The travel habits of the Hungarian population from May 2018 to June 2019. Turizmus Bulletin, 20(2), 42–51. https://doi.org/10.14267/TURBULL.2020v20n2.5

Issue

Section

Workshop