Buli van? – Mitől lehet vonzó Budapest VII. kerülete a hazai fogyasztók számára?

Szerzők

  • Kornélia Kiss Budapesti Corvinus Egyetem
    Hungary
  • Ilona Molnár-Csomós Budapesti Corvinus Egyetem
    Hungary
  • Fanni Kincses Budapesti Corvinus Egyetem
    Hungary

DOI:

https://doi.org/10.14267/TURBULL.2021v21n4.5

Kulcsszavak:

túlturizmus, élmény, genius loci, bulinegyed, újrapozícionálás

Absztrakt

A 2020 elején begyűrűzött Covid19-járvány előtt a túlturizmus jelenséggel érintett budapesti bulinegyed szinte egyik napról a másikra csendesedett el. Az újraindítás a „hogyan tovább”-ot illetően számos megválaszolásra váró kérdést vet fel. Jelen tanulmány kiindulási alapjául a túlturizmus és az élmény szolgál. Kutatási kérdésünk arra irányul, hogy mitől lehet vonzó Budapest VII. kerülete a szabadidős fogyasztók és a belföldi turisták egyes, generációk mentén képzett szegmensei számára? Kérdésünk megválaszolásához a narratívaelemzést hívtuk segítségül, amelynek elvégzése a fogyasztók által emlékezetesnek ítélt élmény mélyebb szintű megértését és a kerület genius locijának azonosítását célozta. A narratívák alapján a VII. kerület olyan történelmi, kulturális, művészeti és társadalmi értékekkel rendelkezik, amelyeken keresztül azonosítható a fogyasztók minden generációja számára vonzó genius loci.

##submission.downloads##

Megjelent

2021-12-31

Hogyan kell idézni

Kiss, K., Molnár-Csomós, I., & Kincses, F. (2021). Buli van? – Mitől lehet vonzó Budapest VII. kerülete a hazai fogyasztók számára?. Turizmus Bulletin, 21(4), 43–51. https://doi.org/10.14267/TURBULL.2021v21n4.5

Folyóirat szám

Rovat

Lektorált tanulmányok