A telepített idegenvezetők marketingtevékenysége

Szerzők

  • Eliza Raffai Széchenyi István Egyetem
  • Éva Happ Széchenyi István Egyetem

DOI:

https://doi.org/10.14267/TURBULL.2024v24n3.5

Kulcsszavak:

telepített idegenvezető, idegenvezetői marketing, marketingkommunikáció, befolyásolás

Absztrakt

A turizmus szektor láncolatában egyedülálló pozíciót tölt be az idegenvezetői szféra, melynek tagjai végső végrehajtóként a legnagyobb befolyással hathatnak jelenlegi és potenciális utaskörükre. A kutatás a telepített idegenvezetői tevékenység turistákra gyakorolt befolyását, az idegenvezetői marketinget, s annak hatásrendszerét, mint a turizmusmarketing egy felderítetlen területét tárgyalja. A vizsgálat szekunder források elemzésével, illetve primer kutatás segítségével vizsgálja a telepített idegenvezetők marketingtevékenységét. A felmérés 2021 októbere és 2022 áprilisa között zajlott 7 mélyinterjúval és 2 online kérdőíves megkérdezéssel. A tanulmány választ ad arra, hogyan definiálható az idegenvezetői marketing jelensége, miért jelent felderítetlen területet a turizmusszektorban, s hogyan képes befolyásolni a szolgáltatást igénybe vevő utaskört.

Hivatkozások

AHO, S. K. (2001): Towards a general theory of touristic experiences: Modelling experience process in tourism. Tourism Review. 56(3/4). pp. 33–37. https://doi.org/10.1108/eb058368

CUTLER, S. Q. – CARMICHAEL, B. A. (2010): Chapter 1. The dimensions of the tourist experience. In: Morgan, M. – Lugosi, P. – Brent Ritchie, J. R. (eds): The tourism and leisure experience. pp. 3–26. https://doi.org/10.21832/9781845411503-004

JANCSIK A. – JÁSZBERÉNYI M. – KÖKÉNY L. (2019): Az utazásszervezés új dimenziói. Akadémiai Kiadó, Budapest. https://doi. org/10.1556/9789630599535

KORDOS SZ. (2020): Turista from Hungary – A magyar, ha megindul. 21. Század Kiadó, Budapest.

KUBESCH M. (2010): Az idegenvezetés gyakorlata. Budapest Kereskedelmi és Idegenforgalmi Továbbképző Kft.

LŐRINCZ K. – SULYOK J. (szerk.) (2017): Turizmus marketing. Akadémiai Kiadó, Budapest. https:// doi.org/10.1556/9789634540601

MAJOR Á. (2008): Isten hozott! – Kulcs az idegen vezetéshez. Budapest Lícium-Art Könyvkiadó és Kereskedelmi Kft.

PAPP-VÁRY Á. – FARKAS M. (2018): Az ország márka-kommunikáció lehetséges eszközei és csoportosításuk a POE-modell alapján. ME.dok: média-történet-kommunikáció: media-istoria presei-comunicare: media-history-communication. 13(4). pp. 19–38. https://doi.org/10.59392/ medok.1212

VARGÁNÉ GÁL GY. (1993): Az idegenvezetés elmélete és gyakorlata. Budapest Kereskedelmi és Idegenforgalmi Továbbképző Kft.

Internetes források

CORCORAN, S. (2009): No Media Should Stand Alone. Defining the roles of owned, earned and paid media in online marketing. Forrester Report. https://www. forrester.com/report/no-media-should-stand alone/RES54869 Letöltve: 2022. február 10.

MISZ (Magyarországi Idegenvezetők Szövetsége) (2012): Az idegenvezetők etikai kódexe. https:// idegenvezetes.hu/hu/etikai-kodex/ Letöltve: 2022. február 13.

OKJ AKADÉMIA (2018): Telepített idegenvezető. https://okjakademia.hu/felnottkepzes/telepitett idegenvezeto Letöltve: 2022. február

Downloads

Megjelent

2024-09-16

Hogyan kell idézni

Raffai, E., & Happ, Éva. (2024). A telepített idegenvezetők marketingtevékenysége. Turizmus Bulletin, 24(3), 41–48. https://doi.org/10.14267/TURBULL.2024v24n3.5

Folyóirat szám

Rovat

Műhelytanulmányok