Online Budget Transparency Index and its Determinants in Slovenian Municipalities

Authors

  • Maja Klun University of Ljubljana
  • Jože Benčina University of Ljubljana
  • Lan Umek University of Ljubljana

DOI:

https://doi.org/10.35551/PFQ_2019_3_5

Keywords:

local budget, fiscal transparency, Slovenia, E6

Abstract

In this article, we evaluate the online local budget transparency (OLBT) for all Slovenian municipalities and analyse the impact of various factors on the measured transparency. Most of the municipalities comply with existing regulations. The comparison of the mean values of 91 different characteristics shows that municipalities which do not comply with regulation are smaller, with poorer education structure and social position of citizens. Several municipalities are providing budget transparency beyond the legal requirements. They are smaller and less wealthy than other municipalities complying with regulation. We explain both phenomena by agency and legitimacy theory.

References

Albalate del sol (2013). The institutional, economic and social determinants of local government transparency. [A helyi önkormányzatok átláthatóságát meghatározó intézményi, gazdasági és társadalmi tényezők.] Journal of Economic Policy Re-form, 16 (1), pp. 90-107, https://doi.org/10.1080/17487870.2012.759422

Alcaide-Muñoz, L., Rodríguez-Bolívar, M. P. (2015). Determing factors of Transparency and Accountability in Local Governments: A Meta-Analytic study. [Az átláthatóság és elszámoltathatóság meghatározó tényezői a helyi önkormányzatoknál: egy metaanalitikai tanulmány.] Lex Localis, 13(2), pp. 129-160, https://doi.org/10.4335/13.2.129-160(2015)

Alesina, A., Perotti, R. (1996). fiscal Discipline and the Budget Process. [fiskális fegyelem és a költ-ségvetési folyamat.] The American Economic Review, 86(2), pp. 401-407

Alesina, A., Hausmannb, R., Hommesc, R., steinb, E. (1999). Budget institutions and fiscal performance in Latin America. [költségvetési in-tézmények és fiskális teljesítmény Latin-Ameriká-ban.] Journal of Development Economies, 59(2), pp. 253-273, https://doi.org/10.1016/s0304-3878 (99)00012-7

Alesina, A. f., Troiano, u., Cassidy, T. (2015). Old and Young Politicians [Idős és fiatal politikusok] (w20977 sz.). Nemzeti Gazdaságkutató Iroda (Nati-onal Bureau of Economic Research), https://doi.org/10.3386/w20977

Alt, J. E., Lassen, D. D., skilling, D. (2002). fiscal transparency, gubernatorial popularity, and the scale of government: evidence from the states. [fiskális átláthatóság, kormányzói nép-szerűség és a kormányzás mértéke: az államok-ból származó bizonyítékok.] A Gazdaságpolitikai kutatási Egység (EPRu) 2001-2016 munkadoku-mentuma, koppenhágai Egyetem, https://doi.org/10.1177/153244000200200302

Alt, J. E., Lassen, D. D., Rose, s. (2006). The Causes of fiscal Transparency: Evidence from the American states. [A fiskális átláthatóság okai: az amerikai államokból származó bizonyítékok.] A Gazdaságpolitikai kutatási Egység (EPRu) munkadokumentum sorozata, 06-02., http://www.econ.ku.dk/eprn_epru/Workings_ Papers/wp-06-02.pdf

Alt, J. E., Lowry, R. C. (2010). Transparency and Accountability: Empirical Results for us states. [Át-láthatóság és elszámoltathatóság: az usA államai-nak empirikus eredményei.] Journal of Theoretical Politics, 22(4), pp. 379-406, https://doi.org/10.1177/0951629810375641

Archel, P., Husillos, J., Larrinaga, C., spence, C. (2009). social disclosure, legitimacy theory and the role of the state. [Társadalmi információk köz-zététele, legitimitáselmélet és az állam szerepe.] Ac-counting, Auditing & Accountability Journal, 22(8), pp. 1284-1307, https://doi.org/10.1108/09513570910999319

Barro, R. (1973). The Control of Politicians. An Economic Model. [A politikusok feletti ellenőrzés. Egy közgazdaságtani modell.] Public Choice, 14., pp. 19-42, https://doi.org/10.1007/bf01718440

Bastida, f., Benito, B. (2007). Central Government Budget Practices and Transparency: An International Comparison. [központi kor-mányzati költségvetési gyakorlatok és átláthatóság: nemzetközi összehasonlítás.] Public Administration, 85(3), pp. 667-716, https://doi.org/10.1111/j.1467-9299.2007.00664.x

Beales, J., Thompson, M.W. (2010). Government transparency in Virginia: How localities compare. [kormányzati átláthatóság Virginiában: Miben ha-sonlítanak a települések.] The Thomas Jefferson Ins-titute for Public Policy (Thomas Jefferson közpoli-tikai Intézet), http://www. thomasjeffersoninst. org/pdf/articles/Govt_Transparency_LocalGov. pdf

Bolívar, M. P. R., Pérez, M. del C. C., López-Hernández, A. M. (2013). Online Budget Transparency in OECD Member Countries and Administrative Culture. [Online költségvetési átlát-hatóság az OECD-tagországokban és a közigazgatási kultúra.] Administration & Society, 95399713509238, http://doi.org/10.1177/0095399713509238

Bolívar, M. P. R., Muñoz, L. A., Hernández, A. M. L. (2013). Determinants of financial Transparency in Government. [A pénzügyi átláthatóságot meghatá-rozó tényezők a kormányzatban.] International Public Management Journal, 16(4), pp. 557-602, https://doi.org/10.1080/10967494.2013.849169

Boubeta, A. s., santias, f. R., Alegre, J. C. (2010). Budget Transparency in Local Government: Empirical Analysis on a sample of 33 Galician Municipalities. [költségvetési átláthatóság a he-lyi önkormányzatokban: 33 galíciai községből álló mintán végzett empirikus elemzése.], http://www. um.es/dp-hacienda/eep2010/comunicaciones/eep2010-65.pdf, https://doi.org/10.1080/03003930.2012.693075

Caamaño-Alegre, J. et al. (2011). Budget Transparency in Local Governments: An Empirical Analysis. [költségvetési átláthatóság a helyi önkor-mányzatokban: egy empirikus elemzés.] Atlanta: Georgia state university – Andres Young school of Policy studies (Georgiai Állami Egyetem – Andres Young Politikatudományi Iskola, https://doi.org/10.2139/ssrn.1768091

Caamaño-Alegre, J., Lago-Peñas, s., Reyes-santias, f., santiago-Boubeta, A. (2013). Budget Transparency in Local Governments: An Empirical Analysis. Local Government studies. [költségvetési átláthatóság a helyi önkormányzatokban: egy empi-rikus elemzés.] Local Government Studies, 39(2), pp. 182-207, https://doi.org/10.1080/03003930.2012.693075

Esteller-Moré, A., Otero, J. P. (2012). fiscal transparency: (why) does your local government respond? [fiskális átláthatóság: (miért) reagál az Önök helyi önkormányzata?] Public Management Review. 14(8), https://doi.org/10.1080/14719037.2012.657839

Esteves de Araujo, J. f. f., Tejedo-Romero, f. (2016). Local government transparency in-dex: determinants of municipalities’ rankings.[Helyi önkormányzati átláthatósági mutató: az önkormányzatok rangsorolását meghatározó tényezők.] International Journal of Public Sector Ma-nagement. 29(4), pp. 327-347, https://doi.org/10.1108/ijpsm-11-2015-0199

Fama, E. f. (1980). Agency Problems and the Theory of the firm. [Ügynöki problémák és a válla-lat elmélete.] Journal of Political Economy, 88(2), pp. 288-307, https://doi.org/10.1086/260866

Ferejohn, J. (1986). Incumbent Performance and Electoral Control. [Hivatalnoki teljesítmény és választói ellenőrzés.] Public Choice, 50, pp. 5-25, https://doi.org/10.1007/bf00124924

Ferejohn, J. (1999). Accountability and Authority: Toward a Theory of Political Accountability. [Elszámoltathatóság és fennható-ság: a politikai elszámoltathatóság elmélete felé.] In A. Przeworski, s. C. stokes – B. Manin (szerk.), Democracy, Accountability, and Representation. [Demokrácia, elszámoltathatóság és képviselet.] Cambridge University Press, pp. 131-153, https://doi.org/10.1017/CBO9781139175104.005

Ferreira, f., Gyourko, J. (2009). Do Political Parties Matter? Evidence from us Cities. [számíta-nak a politikai pártok? Amerikai városokból szárma-zó bizonyítékok.] The Quarterly Journal of Economics, 124(1), pp. 399-422, https://doi.org/10.3386/w13535

Ferreira, f., Gyourko, J. (2014). Does gender matter for political leadership? The case of us mayors. [számít a nem a politikai vezetésben? Amerikai polgármesterek esete.] Journal of Public Economics, 112., pp. 24-39, https://doi.org/10.1016/j.jpubeco.2014.01.006

De fine Licht, J., Naurin, D., Esaiasson, P., Gilljam, M. (2011). Does transparency generate legitimacy? An experimental study of procedure acceptance of open and closed-door decision-making, working paper, The Quality of Government Institute, university of Gothenburg, Gothenburg. [Az átláthatóság legitimitást teremt? A nyitott és zárt ajtók mögött zajló döntéshozatal folyamatának elfo-gadottságát vizsgáló kísérleti tanulmány, munkado- kumentum, a Göteborgi Egyetem kormányzási Mi-nőségi Intézete, Göteborg.]

Fox, R. L., schuhmann, R. A. (1999). Gender and Local Government: A Comparison of Women and Men City Managers. [Nem és önkormányzat vi-szonya: a férfi és női városvezetők összehasonlítása.] Public Administration Review, 59(3), pp. 231-242, https://doi.org/10.2307/3109951

Fung, A. (2013). Infotopia. Politics & Soci-ety. [Infotópia. Politika és társadalom.] 41(2), pp. 183-212, https://doi.org/10.1177/0032329213483107

Gandia, J. L., Archidona, M. C. (2007). Determinants of web site information by spanish city councils. [A spanyolországi városi tanácsok ál-tal közzétett webes információkat meghatározó tényezők.] Online Information Review, 32(1), pp. 36–57

Gandía, J. L., Archidona, M. C. (2008) Determinants of web site information by spanish city councils. [A spanyolországi városi tanácsok ál-tal közzétett webes információkat meghatározó tényezők.] Online Information Review, 32(1), pp. 35–57, https://doi.org/10.1108/14684520810865976

García, A. C., García-García, J. (2010). Determinants of Online Reporting of Accounting Information by spanish Local Government Authorities. [A számviteli információk spanyol helyi önkormányzati hatóságok általi online jelentését meghatározó tényezők.] Local Government Studies, 36(5), pp. 679-695, https://doi.org/10.1080/03003930.2010.506980

Gerunov, A. (2016). financial Effects of fiscal Transparency: A Critique. [A fiskális átláthatóság pénzügyi hatásai: egy kritika.] Bulgarian Economic Papers, 2016(1), p. 19, http://www.bep.bg/p/papers. html.

Giroux, G., McLelland, A. J. (2003). Governance structures and Accounting at Large Municipalities. [kormányzási struktúrák és számvitel a nagyobb önkormányzatoknál.] Journal of Accounting and Public Policy, 22(3), pp. 203-230, https://doi.org/10.1016/s0278-4254 (03)00020-6

Guillamón, M.-D., Bastida, f., Benito, B. (2011). The Determinants of Local Government’s financial Transparency. [A helyi önkormányzatok pénzügyi átláthatóságát meghatározó tényezők.] Local Government Studies, 37(4), pp. 391-406, https://doi.org/10.1080/03003930.2011.588704

Hameed, f. (2005). fiscal Transparency and Economic Outcomes. [fiskális átláthatóság és gazda-sági eredmények.] A Nemzetközi Valutaalap munka-dokumentuma, 225., http://www.imf.org/external/pubs/ft/wp/2005/wp05225.pdf, https://doi.org/10.5089/9781451862447.001

Heald, D. (2006). Varieties of transparency. [Az átláthatóság fajtái.] In: Hood, C. – Heald, D. (szerk.), Transparency: The key to Better Governance? [Átláthatóság: A jobb kormányzás kulcsa?], Oxford University Press, Oxford, pp. 25-43, https://doi.org/10.5871/bacad/9780197263839.003.0002

Heeks, R. (2005). E-Government as a Carrier of Context. [Az e-kormányzat mint összefüggés-hor-dozó.] Journal of Public Policy, 25(1), pp. 51-74, https://doi.org/10.1017/s0143814x05000206

Heyndels, B., smolders, C. (1994). source fiscal illusion at the local level: empirical evidence for the flemish municipalities. [A fiskális illúzió forrása helyi szinten: empirikus bizonyíték a fla-mand önkormányzatok esetében.] Public Choice. 80(3/4), pp. 325-338 https://doi.org/10.1007/bf01053224

Jarmuzek, M., Polgar, E. k., Matousek, R., Hölscher, J. (2009). fiscal Transparency in Transition Economics. [fiskális átláthatóság az át- meneti gazdaságtanban.] Studies and Analyses (328). http://www.case-research.eu/upload/publikacja_ plik/11096266_sa328.pdf

Jensen, M., W. Meckling (1976). Theory of the firm: Manageral Behaviour, Agency Costs and Ownership structure. [A vállalat elmélete: vezetői magatartás, ügynöki költségek és tulajdonosi szerke-zet.] Journal of Financial Economics. 3., pp. 305-360, https://doi.org/10.1016/0304-405X (76)90026-X

Jordan, M. M., Yusuf, J.-E., Berman, M., Gilchrist, C. (2017). Popular financial Reports as fiscal Transparency Mechanisms: An Assessment using the fiscal Transparency Index for the Citizen user. [A népszerű pénzügyi beszámolók mint fiskális átláthatósági mechanizmusok: a fiskális átláthatósági mutató állampolgár felhasználók esetében történő al-kalmazásával végzett felmérés.] International Journal of Public Administration, 40(8), pp. 625-636, https://doi.org/10.1080/01900692.2016.1186175

Kopits, G., Craig, J., (1998). Transparency in government operations. [A kormányzati műveletek átláthatósága.] IMF Occasional Paper, 158. Washing-ton, DC: Nemzetközi Valutaalap, https://doi.org/10.5089/9781557756978.084

Kraemer, k., king, J. L. (2006). Information Technology and Administrative Reform: Will e-Government be different? [Informatika és közigaz-gatási reform: az e-kormányzat más lesz?] Internatio-nal Journal of Electronic Government Research, 2(1), pp. 1-20, https://doi.org/10.4018/jegr.2006010101

Kroth, V. (2012). subnational Budget Transparency: An Analysis of Ten Pilot studies. [szubnacionális költségvetési átláthatóság: tíz kísérle-ti tanulmány elemzése.] http://internationalbudget. org/wp-content/uploads/subnational-synthesis-Paper_final.pdf

Laswad, f., fisher, R., Oyelere, P. (2005). Determinants of voluntary Internet financial reporting by local government authorities. [A helyi önkormányzati hatóságok önkéntes internetes pénzügyi beszámolását meghatározó tényezők.] Journal of Accounting and Public Policy, 24., pp. 101-121, https://doi.org/10.1016/j.jaccpubpol.2004.12.006

Lawson, A., Alvarez, G. (2013). International Budget Partnership : synthesis Report on the pilot-ing of the subnational Open Budget survey in Bra-zil, Indonesia and Tanzania. [Nemzetközi költségve-tési Partnerség: összefoglaló jelentés a szubnacionális Nyitott költségvetési felmérés Brazíliában, Indoné-ziában és Tanzániában végzett kísérleti alkalmazásá-ról.] A fIsCus Public finance Consultants (Egye-sült királyság) által a Nemzetközi költségvetési Partnerség kapcsán benyújtott zárójelentés,http://internationalbudget.org/wp-content/uploads/IBP-synthesis-Report-on-sN-OBs-Pilot-surveys_ final020714.pdf

Lee, D. s., Moretti, E., Butler, M. J. (2004). Do voters affect or elect policies? Evidence from the us House. [Vajon a választók hatás-sal vannak a szakpolitikákra vagy megválaszt-ják azokat? Az usA Parlamentjének alsóhá-zából származó bizonyítékok.] The Quarterly Journal of Economics, 119(4), pp. 807-859, https://doi.org/10.1162/0033553041502153

Ma, L., Wu, J. (2011). What Drives fiscal Transparency? Evidence from Provincial Governments in China [Mi ösztönzi a fiskális átlátha-tóságot? kína tartományi kormányzataiból származó bizonyítékok] (az ssRN 1807767 számú tudomá-nyos kiadványa). Rochester, NY: social science Rese-arch Network (Társadalomtudományi kutatási Há-lózat), https://papers.ssrn.com/abstract=1807767, https://doi.org/10.2139/ssrn.1807767

De Mello, L. R. (2004). Can fiscal Decentralization strengthen social Capital? [képes a fiskális decentralizáció erősíteni a társadalmi tőkét?] Public Finance Review, 32(1), pp. 4-35, https://doi.org/10.1177/1091142103260699

Meyer, J. W., B. Rowan. (1977). Institutionalized Organizations: formal structure as Myth and Ceremony. [Intézményesedett szervezetek: a formális struktúra mint mítosz és szertartás.] American Jour-nal of Sociology, 83(2), pp. 340-363, https://doi.org/10.1086/226550

Muñoz, L. A., Bolívar, M. P. R. (2015). Determing factors of Transparency and Accountability in Local Governments: A Meta-Analytic study. [Az átláthatóság és elszámoltatha-tóság meghatározó tényezői a helyi önkormány-zatoknál: egy metaanalitikai tanulmány.] Lex Localis – Journal of Local Self-Government, 13(2), pp. 129-160, https://doi.org/10.4335/13.2.129-160 (2015)

Oates, W. E. (1991). On the nature and measurement of fiscal illusion: a survey. [A fiskális il-lúzió jellegéről és méréséről: egy felmérés.] In: W. E. Oates (szerk.) Studies in Fiscal Federalism. [fiskális föderalizmus tanulmányok.] pp. 431-448

Ott, k., Bronić, M., Petrušić, M. (2014). Budget transparency of Croatian counties, cities and municipalities in 2013/2014 [A horvát me-gyék, városok és települések költségvetési átlátható-sága 2013/2014-ben], Hírlevél, 87. https://doi.org/10.3326/nle.2014.87

Peisakhin, L., Pinto, P. (2010). Is transparency an effective anti-corruption strategy? Evidence from a field experiment in India. [Az átláthatóság eredményes korrupcióellenes stratégia? Egy Indiában végzett gyakorlati kísérletből származó bizonyítékok.] Regulation & Governance, 4(3), pp. 261-280, https://doi.org/10.1111/j.1748-5991.2010.01081.x

Perez, C. C., Rodriguez Bolivar, M. P., Lopez-Hernandez, A. M. (2008). e-Government Process and Incentives for Online Public finan-cial Information. [Az online nyilvános pénzügyi információkhoz kapcsolódó e-kormányzati folya- matok és ösztönzők.] Online Information Review, 32(3), pp. 379-400, https://doi.org/10.1108/14684520810889682

Pina, V., Torres, L., Royo, s. (2010). Is E-Government Promoting Convergence Towards More Accountable Local Governments? [Az e-kor-mányzat előmozdítja az elszámoltathatóbb helyi ön-kormányzatok irányába történő elmozdulást?] In-ternational Public Management Journal, 13(4). pp. 350-380, https://doi.org/10.1080/10967494.2010.524834

Pintea, M.-O., Achim, s. A., Lacătuş, V. (2013). Transparency of local budgets in the Nord-West Region of Romania. [A helyi költségveté-sek átláthatósága Románia észak-nyugati régiójá-ban.] A Nagyváradi Egyetem évkönyve. Economic Sciences, [Gazdaságtudományok.] 1., pp. 931-941, http://steconomiceuoradea.ro/anale/volume/2013/n1/098.pdf.

Pintea, M.-O. (2014). Transparency of local budgets in the Center Region of Romania. [A helyi költségvetések átláthatósága Románia központi régi-ójában.] Review of Economic Studies and Research Vir-gil, Madgearu, pp. 81-96

Piotrowski, s. J., Van Ryzin, G. G. (2007). Citizen Attitudes Toward Transparency in Local Government. [A helyi önkormányzatok átláthatósá-gára irányuló állampolgári attitűdök.] The American Review of Public Administration, 37(3), pp. 306-323, https://doi.org/10.1177/0275074006296777

Powell, W. W., P. J. DiMaggio, szerk. (1991). The New Institutionalism in Organizational Analysis. [Új institucionalizmus a szervezeti elem-zésben.] university of Chicago Press, Chicago, https://doi.org/10.7208/chicago/9780226185941.001.0001

Rodríguez-Bolívar, M. P., Alcaide-Muñoz, L., López Hernández, A. M. (2013). Determinants of financial Transparency in Local Government. [A pénzügyi átláthatóságot meghatározó tényezők a he-lyi önkormányzatban.] International Public Manage-ment Journal, 16(4), pp. 557-602, https://doi.org/10.1080/10967494.2013.849169

Scott, W. R. (1987). The Adolescence of Institutional Theory. [Az intézményi elmélet serdü-lőkora.] Administrative Science Quarterly, 32(4)., pp. 493-511, https://doi.org/10.2307/2392880

Sedmihradská, L. (2015). Budget Transparency in Czech Local Government. [költségvetési átlát-hatóság a cseh helyi önkormányzatokban.] Procedia Economics and Finance, 25., pp. 598-606, https://doi.org/10.1016/s2212-5671 (15)00774-1

Sedmihradská, L., Haas, J. (2013). Budget Transparency and fiscal Performance: Do Open Budgets Matter? [költségvetési átláthatóság és fiská-lis teljesítmény: számítanak a nyitott költségvetések?] ACTA VŠFS. 7(2), pp. 109-122

Serrano-Cinca, C., Rueda-Tomas, M., Portillo-Tarragona, P. (2008). factors Influencing E-disclosure in Local Public Administrations. [A helyi közigazgatásokban az elektronikus közzétételt befolyásoló tényezők.] 2008-03. munkadokumentum. facultad de Ciencias Economicas y Empresarialed: universidad de zaragoza, (2017. ja-nuár 22.) http://www.dteconz.unizar.es/DT2008- 03.pdf

Sol, D. A. del. (2013). The institutional, economic and social determinants of local government transparency. [A helyi önkormányzatok átláthatóságát meghatározó intézményi, gazdasági and társadalmi tényezők.] Journal of Economic Policy Reform, 16(1), pp. 90-107, https://doi.org/10.1080/17487870.2012.759422

Styles, A., Tennyson, M. (2007). The Accessibility of financial Reporting of u.s. Municipalities on the Internet. [usA-beli önkor-mányzatok pénzügyi beszámolóinak hozzáférhe- tősége az interneten.] Journal of Public Budgeting, Accounting & Financial Management, 19(1), pp. 56-92, https://doi.org/10.1108/jpbafm-19-01-2007-b003

Suchman, M. C. (1995). Managing Legitimacy: strategic and Institutional Approaches. [A legitimi-tás kezelése: stratégiai és intézményi megközelítés-módok.] Academy of Management Review, 20(3), pp. 571-610, https://doi.org/10.5465/amr.1995.9508080331

Tekeng, Y. M. T., sharaf, M. f. (2015). fiscal Transparency, Measurement and Determinants: Evidence from 27 Developing Countries. [Átlátha-tóság, mérés és meghatározó tényezők: 27 fejlődő or-szágból származó bizonyítékok.] Journal of Economics and Political Economy, 2(1), pp. 69-91

Weber, M. (1978). The types of Legitimate Domination. [A törvényes uralom típusai.] In: G. Roth és C. Wittich, (szerk.) Economy and society. [Gazdaság és társadalom.] Berkeley: University of California Press, pp. 212-254

Wehner, J., De Renzio, P. (2013). Citizens, Legislators, and Executive Disclosure: The Political Determinants of fiscal Transparency. [Állampolgá-rok, jogalkotók és végrehajtói közzététel: a fiskális átláthatóság politikai meghatározó tényezői.] World Development, 41., pp. 96-108, https://doi.org/10.1016/j.worlddev.2012.06.005

Določitev koeficientov razvitosti občin. (n.d.). Letöltve 2017. február 23-án, a következő webol-dalról: http://www.mf.gov.si/si/delovna_podrocja/lokalne_skupnosti/izracuni/dolocitev_koeficientov_ razvitosti_obcin/za_leti_2016_in_2017/

IBP (2013). subnational Open Budget survey Metodology. [szubnacionális nyitott költségvetési felmérési módszertan.] http://internationalbudget. org/wp-content/uploads/sN-OBs_Methodology_ final020514.pdf

IMf (2007). Manual on fiscal transparency [A fiskális átláthatóság kézikönyve] (2007). Washing-ton DC: Nemzetközi Valutaalap, http://www.imf. org/external/np/pp/2007/eng/101907m.pdf [utol-só hozzáférés: 2017. június 10.]

IMf (2014). The fiscal Transparency Code. [fis-kális átláthatósági kódex.] http://blog-pfm.imf.org/files/ft-code.pdf

Közkiadások és pénzügyi elszámoltathatóság (Public Expenditure and financial Accountability) keretrendszer. https://pefa.org/content/pefa-frame work

OECD (2001). Az OECD költségvetési átlátható-sággal kapcsolatos legjobb gyakorlatai. Párizs: Gazda-sági Együttműködési és fejlesztési szervezet (OECD), http://www.oecd.org/dataoecd/33/13/1905258.pdf

Transparency of Local Budgets in the North-West Region of Romania. [A helyi költségvetések átláthatósága Románia észak-nyugati régiójában.] (2013). A közgazdasági Tanszék évkönyve, (1), p. 931

Published

2019-09-12

How to Cite

Klun, M., Benčina, J., & Umek, L. (2019). Online Budget Transparency Index and its Determinants in Slovenian Municipalities. Public Finance Quarterly, 64(3). https://doi.org/10.35551/PFQ_2019_3_5

Issue

Section

Focus - Quality of ratings