Online költségvetési átláthatósági mutató és annak meghatározó tényezői a szlovén önkormányzatoknál

Szerzők

  • Maja Klun Ljubljanai Egyetem
  • Jože Benčina Ljubljanai Egyetem
  • Lan Umek Ljubljanai Egyetem

DOI:

https://doi.org/10.35551/PFQ_2019_3_5

Kulcsszavak:

helyi költségvetés, fiskális átláthatóság, Szlovénia, E6

Absztrakt

A tanulmány az online helyi költségvetési átláthatóságot értékeli (OLBT) az összes szlovén önkormányzat esetében, illetve a különböző tényezők átláthatóságra gyakorolt hatását elemzi. Az önkormányzatok többsége megfelel az előírásoknak. 91 különböző jellemző átlagértékeinek összehasonlítása azt mutatja, hogy azok az önkormányzatok, amelyek nem felelnek meg a szabályozásnak, általában kisebbek, gyengébb az oktatási struktúrájuk, valamint az ott élők társadalmi helyzete alacsonyabb. Számos önkormányzat a jogszabályi követelményekben előírtakat meghaladó költségvetési átláthatóságot biztosít. Ezek kisebb méretűek és kevésbé vagyonosak, mint más, a szabályozásnak megfelelő önkormányzatok. Mindkét jelenséget az ügynök- és a legitimitáselmélet alapján magyarázzuk.

Hivatkozások

Albalate del sol (2013). The institutional, economic and social determinants of local government transparency. [A helyi önkormányzatok átláthatóságát meghatározó intézményi, gazdasági és társadalmi tényezők.] Journal of Economic Policy Re-form, 16 (1), pp. 90-107, https://doi.org/10.1080/17487870.2012.759422

Alcaide-Muñoz, L., Rodríguez-Bolívar, M. P. (2015). Determing factors of Transparency and Accountability in Local Governments: A Meta-Analytic study. [Az átláthatóság és elszámoltathatóság meghatározó tényezői a helyi önkormányzatoknál: egy metaanalitikai tanulmány.] Lex Localis, 13(2), pp. 129-160, https://doi.org/10.4335/13.2.129-160(2015)

Alesina, A., Perotti, R. (1996). fiscal Discipline and the Budget Process. [fiskális fegyelem és a költ-ségvetési folyamat.] The American Economic Review, 86(2), pp. 401-407

Alesina, A., Hausmannb, R., Hommesc, R., steinb, E. (1999). Budget institutions and fiscal performance in Latin America. [költségvetési in-tézmények és fiskális teljesítmény Latin-Ameriká-ban.] Journal of Development Economies, 59(2), pp. 253-273, https://doi.org/10.1016/s0304-3878 (99)00012-7

Alesina, A. f., Troiano, u., Cassidy, T. (2015). Old and Young Politicians [Idős és fiatal politikusok] (w20977 sz.). Nemzeti Gazdaságkutató Iroda (Nati-onal Bureau of Economic Research), https://doi.org/10.3386/w20977

Alt, J. E., Lassen, D. D., skilling, D. (2002). fiscal transparency, gubernatorial popularity, and the scale of government: evidence from the states. [fiskális átláthatóság, kormányzói nép-szerűség és a kormányzás mértéke: az államok-ból származó bizonyítékok.] A Gazdaságpolitikai kutatási Egység (EPRu) 2001-2016 munkadoku-mentuma, koppenhágai Egyetem, https://doi.org/10.1177/153244000200200302

Alt, J. E., Lassen, D. D., Rose, s. (2006). The Causes of fiscal Transparency: Evidence from the American states. [A fiskális átláthatóság okai: az amerikai államokból származó bizonyítékok.] A Gazdaságpolitikai kutatási Egység (EPRu) munkadokumentum sorozata, 06-02., http://www.econ.ku.dk/eprn_epru/Workings_ Papers/wp-06-02.pdf

Alt, J. E., Lowry, R. C. (2010). Transparency and Accountability: Empirical Results for us states. [Át-láthatóság és elszámoltathatóság: az usA államai-nak empirikus eredményei.] Journal of Theoretical Politics, 22(4), pp. 379-406, https://doi.org/10.1177/0951629810375641

Archel, P., Husillos, J., Larrinaga, C., spence, C. (2009). social disclosure, legitimacy theory and the role of the state. [Társadalmi információk köz-zététele, legitimitáselmélet és az állam szerepe.] Ac-counting, Auditing & Accountability Journal, 22(8), pp. 1284-1307, https://doi.org/10.1108/09513570910999319

Barro, R. (1973). The Control of Politicians. An Economic Model. [A politikusok feletti ellenőrzés. Egy közgazdaságtani modell.] Public Choice, 14., pp. 19-42, https://doi.org/10.1007/bf01718440

Bastida, f., Benito, B. (2007). Central Government Budget Practices and Transparency: An International Comparison. [központi kor-mányzati költségvetési gyakorlatok és átláthatóság: nemzetközi összehasonlítás.] Public Administration, 85(3), pp. 667-716, https://doi.org/10.1111/j.1467-9299.2007.00664.x

Beales, J., Thompson, M.W. (2010). Government transparency in Virginia: How localities compare. [kormányzati átláthatóság Virginiában: Miben ha-sonlítanak a települések.] The Thomas Jefferson Ins-titute for Public Policy (Thomas Jefferson közpoli-tikai Intézet), http://www. thomasjeffersoninst. org/pdf/articles/Govt_Transparency_LocalGov. pdf

Bolívar, M. P. R., Pérez, M. del C. C., López-Hernández, A. M. (2013). Online Budget Transparency in OECD Member Countries and Administrative Culture. [Online költségvetési átlát-hatóság az OECD-tagországokban és a közigazgatási kultúra.] Administration & Society, 95399713509238, http://doi.org/10.1177/0095399713509238

Bolívar, M. P. R., Muñoz, L. A., Hernández, A. M. L. (2013). Determinants of financial Transparency in Government. [A pénzügyi átláthatóságot meghatá-rozó tényezők a kormányzatban.] International Public Management Journal, 16(4), pp. 557-602, https://doi.org/10.1080/10967494.2013.849169

Boubeta, A. s., santias, f. R., Alegre, J. C. (2010). Budget Transparency in Local Government: Empirical Analysis on a sample of 33 Galician Municipalities. [költségvetési átláthatóság a he-lyi önkormányzatokban: 33 galíciai községből álló mintán végzett empirikus elemzése.], http://www. um.es/dp-hacienda/eep2010/comunicaciones/eep2010-65.pdf, https://doi.org/10.1080/03003930.2012.693075

Caamaño-Alegre, J. et al. (2011). Budget Transparency in Local Governments: An Empirical Analysis. [költségvetési átláthatóság a helyi önkor-mányzatokban: egy empirikus elemzés.] Atlanta: Georgia state university – Andres Young school of Policy studies (Georgiai Állami Egyetem – Andres Young Politikatudományi Iskola, https://doi.org/10.2139/ssrn.1768091

Caamaño-Alegre, J., Lago-Peñas, s., Reyes-santias, f., santiago-Boubeta, A. (2013). Budget Transparency in Local Governments: An Empirical Analysis. Local Government studies. [költségvetési átláthatóság a helyi önkormányzatokban: egy empi-rikus elemzés.] Local Government Studies, 39(2), pp. 182-207, https://doi.org/10.1080/03003930.2012.693075

Esteller-Moré, A., Otero, J. P. (2012). fiscal transparency: (why) does your local government respond? [fiskális átláthatóság: (miért) reagál az Önök helyi önkormányzata?] Public Management Review. 14(8), https://doi.org/10.1080/14719037.2012.657839

Esteves de Araujo, J. f. f., Tejedo-Romero, f. (2016). Local government transparency in-dex: determinants of municipalities’ rankings.[Helyi önkormányzati átláthatósági mutató: az önkormányzatok rangsorolását meghatározó tényezők.] International Journal of Public Sector Ma-nagement. 29(4), pp. 327-347, https://doi.org/10.1108/ijpsm-11-2015-0199

Fama, E. f. (1980). Agency Problems and the Theory of the firm. [Ügynöki problémák és a válla-lat elmélete.] Journal of Political Economy, 88(2), pp. 288-307, https://doi.org/10.1086/260866

Ferejohn, J. (1986). Incumbent Performance and Electoral Control. [Hivatalnoki teljesítmény és választói ellenőrzés.] Public Choice, 50, pp. 5-25, https://doi.org/10.1007/bf00124924

Ferejohn, J. (1999). Accountability and Authority: Toward a Theory of Political Accountability. [Elszámoltathatóság és fennható-ság: a politikai elszámoltathatóság elmélete felé.] In A. Przeworski, s. C. stokes – B. Manin (szerk.), Democracy, Accountability, and Representation. [Demokrácia, elszámoltathatóság és képviselet.] Cambridge University Press, pp. 131-153, https://doi.org/10.1017/CBO9781139175104.005

Ferreira, f., Gyourko, J. (2009). Do Political Parties Matter? Evidence from us Cities. [számíta-nak a politikai pártok? Amerikai városokból szárma-zó bizonyítékok.] The Quarterly Journal of Economics, 124(1), pp. 399-422, https://doi.org/10.3386/w13535

Ferreira, f., Gyourko, J. (2014). Does gender matter for political leadership? The case of us mayors. [számít a nem a politikai vezetésben? Amerikai polgármesterek esete.] Journal of Public Economics, 112., pp. 24-39, https://doi.org/10.1016/j.jpubeco.2014.01.006

De fine Licht, J., Naurin, D., Esaiasson, P., Gilljam, M. (2011). Does transparency generate legitimacy? An experimental study of procedure acceptance of open and closed-door decision-making, working paper, The Quality of Government Institute, university of Gothenburg, Gothenburg. [Az átláthatóság legitimitást teremt? A nyitott és zárt ajtók mögött zajló döntéshozatal folyamatának elfo-gadottságát vizsgáló kísérleti tanulmány, munkado- kumentum, a Göteborgi Egyetem kormányzási Mi-nőségi Intézete, Göteborg.]

Fox, R. L., schuhmann, R. A. (1999). Gender and Local Government: A Comparison of Women and Men City Managers. [Nem és önkormányzat vi-szonya: a férfi és női városvezetők összehasonlítása.] Public Administration Review, 59(3), pp. 231-242, https://doi.org/10.2307/3109951

Fung, A. (2013). Infotopia. Politics & Soci-ety. [Infotópia. Politika és társadalom.] 41(2), pp. 183-212, https://doi.org/10.1177/0032329213483107

Gandia, J. L., Archidona, M. C. (2007). Determinants of web site information by spanish city councils. [A spanyolországi városi tanácsok ál-tal közzétett webes információkat meghatározó tényezők.] Online Information Review, 32(1), pp. 36–57

Gandía, J. L., Archidona, M. C. (2008) Determinants of web site information by spanish city councils. [A spanyolországi városi tanácsok ál-tal közzétett webes információkat meghatározó tényezők.] Online Information Review, 32(1), pp. 35–57, https://doi.org/10.1108/14684520810865976

García, A. C., García-García, J. (2010). Determinants of Online Reporting of Accounting Information by spanish Local Government Authorities. [A számviteli információk spanyol helyi önkormányzati hatóságok általi online jelentését meghatározó tényezők.] Local Government Studies, 36(5), pp. 679-695, https://doi.org/10.1080/03003930.2010.506980

Gerunov, A. (2016). financial Effects of fiscal Transparency: A Critique. [A fiskális átláthatóság pénzügyi hatásai: egy kritika.] Bulgarian Economic Papers, 2016(1), p. 19, http://www.bep.bg/p/papers. html.

Giroux, G., McLelland, A. J. (2003). Governance structures and Accounting at Large Municipalities. [kormányzási struktúrák és számvitel a nagyobb önkormányzatoknál.] Journal of Accounting and Public Policy, 22(3), pp. 203-230, https://doi.org/10.1016/s0278-4254 (03)00020-6

Guillamón, M.-D., Bastida, f., Benito, B. (2011). The Determinants of Local Government’s financial Transparency. [A helyi önkormányzatok pénzügyi átláthatóságát meghatározó tényezők.] Local Government Studies, 37(4), pp. 391-406, https://doi.org/10.1080/03003930.2011.588704

Hameed, f. (2005). fiscal Transparency and Economic Outcomes. [fiskális átláthatóság és gazda-sági eredmények.] A Nemzetközi Valutaalap munka-dokumentuma, 225., http://www.imf.org/external/pubs/ft/wp/2005/wp05225.pdf, https://doi.org/10.5089/9781451862447.001

Heald, D. (2006). Varieties of transparency. [Az átláthatóság fajtái.] In: Hood, C. – Heald, D. (szerk.), Transparency: The key to Better Governance? [Átláthatóság: A jobb kormányzás kulcsa?], Oxford University Press, Oxford, pp. 25-43, https://doi.org/10.5871/bacad/9780197263839.003.0002

Heeks, R. (2005). E-Government as a Carrier of Context. [Az e-kormányzat mint összefüggés-hor-dozó.] Journal of Public Policy, 25(1), pp. 51-74, https://doi.org/10.1017/s0143814x05000206

Heyndels, B., smolders, C. (1994). source fiscal illusion at the local level: empirical evidence for the flemish municipalities. [A fiskális illúzió forrása helyi szinten: empirikus bizonyíték a fla-mand önkormányzatok esetében.] Public Choice. 80(3/4), pp. 325-338 https://doi.org/10.1007/bf01053224

Jarmuzek, M., Polgar, E. k., Matousek, R., Hölscher, J. (2009). fiscal Transparency in Transition Economics. [fiskális átláthatóság az át- meneti gazdaságtanban.] Studies and Analyses (328). http://www.case-research.eu/upload/publikacja_ plik/11096266_sa328.pdf

Jensen, M., W. Meckling (1976). Theory of the firm: Manageral Behaviour, Agency Costs and Ownership structure. [A vállalat elmélete: vezetői magatartás, ügynöki költségek és tulajdonosi szerke-zet.] Journal of Financial Economics. 3., pp. 305-360, https://doi.org/10.1016/0304-405X (76)90026-X

Jordan, M. M., Yusuf, J.-E., Berman, M., Gilchrist, C. (2017). Popular financial Reports as fiscal Transparency Mechanisms: An Assessment using the fiscal Transparency Index for the Citizen user. [A népszerű pénzügyi beszámolók mint fiskális átláthatósági mechanizmusok: a fiskális átláthatósági mutató állampolgár felhasználók esetében történő al-kalmazásával végzett felmérés.] International Journal of Public Administration, 40(8), pp. 625-636, https://doi.org/10.1080/01900692.2016.1186175

Kopits, G., Craig, J., (1998). Transparency in government operations. [A kormányzati műveletek átláthatósága.] IMF Occasional Paper, 158. Washing-ton, DC: Nemzetközi Valutaalap, https://doi.org/10.5089/9781557756978.084

Kraemer, k., king, J. L. (2006). Information Technology and Administrative Reform: Will e-Government be different? [Informatika és közigaz-gatási reform: az e-kormányzat más lesz?] Internatio-nal Journal of Electronic Government Research, 2(1), pp. 1-20, https://doi.org/10.4018/jegr.2006010101

Kroth, V. (2012). subnational Budget Transparency: An Analysis of Ten Pilot studies. [szubnacionális költségvetési átláthatóság: tíz kísérle-ti tanulmány elemzése.] http://internationalbudget. org/wp-content/uploads/subnational-synthesis-Paper_final.pdf

Laswad, f., fisher, R., Oyelere, P. (2005). Determinants of voluntary Internet financial reporting by local government authorities. [A helyi önkormányzati hatóságok önkéntes internetes pénzügyi beszámolását meghatározó tényezők.] Journal of Accounting and Public Policy, 24., pp. 101-121, https://doi.org/10.1016/j.jaccpubpol.2004.12.006

Lawson, A., Alvarez, G. (2013). International Budget Partnership : synthesis Report on the pilot-ing of the subnational Open Budget survey in Bra-zil, Indonesia and Tanzania. [Nemzetközi költségve-tési Partnerség: összefoglaló jelentés a szubnacionális Nyitott költségvetési felmérés Brazíliában, Indoné-ziában és Tanzániában végzett kísérleti alkalmazásá-ról.] A fIsCus Public finance Consultants (Egye-sült királyság) által a Nemzetközi költségvetési Partnerség kapcsán benyújtott zárójelentés,http://internationalbudget.org/wp-content/uploads/IBP-synthesis-Report-on-sN-OBs-Pilot-surveys_ final020714.pdf

Lee, D. s., Moretti, E., Butler, M. J. (2004). Do voters affect or elect policies? Evidence from the us House. [Vajon a választók hatás-sal vannak a szakpolitikákra vagy megválaszt-ják azokat? Az usA Parlamentjének alsóhá-zából származó bizonyítékok.] The Quarterly Journal of Economics, 119(4), pp. 807-859, https://doi.org/10.1162/0033553041502153

Ma, L., Wu, J. (2011). What Drives fiscal Transparency? Evidence from Provincial Governments in China [Mi ösztönzi a fiskális átlátha-tóságot? kína tartományi kormányzataiból származó bizonyítékok] (az ssRN 1807767 számú tudomá-nyos kiadványa). Rochester, NY: social science Rese-arch Network (Társadalomtudományi kutatási Há-lózat), https://papers.ssrn.com/abstract=1807767, https://doi.org/10.2139/ssrn.1807767

De Mello, L. R. (2004). Can fiscal Decentralization strengthen social Capital? [képes a fiskális decentralizáció erősíteni a társadalmi tőkét?] Public Finance Review, 32(1), pp. 4-35, https://doi.org/10.1177/1091142103260699

Meyer, J. W., B. Rowan. (1977). Institutionalized Organizations: formal structure as Myth and Ceremony. [Intézményesedett szervezetek: a formális struktúra mint mítosz és szertartás.] American Jour-nal of Sociology, 83(2), pp. 340-363, https://doi.org/10.1086/226550

Muñoz, L. A., Bolívar, M. P. R. (2015). Determing factors of Transparency and Accountability in Local Governments: A Meta-Analytic study. [Az átláthatóság és elszámoltatha-tóság meghatározó tényezői a helyi önkormány-zatoknál: egy metaanalitikai tanulmány.] Lex Localis – Journal of Local Self-Government, 13(2), pp. 129-160, https://doi.org/10.4335/13.2.129-160 (2015)

Oates, W. E. (1991). On the nature and measurement of fiscal illusion: a survey. [A fiskális il-lúzió jellegéről és méréséről: egy felmérés.] In: W. E. Oates (szerk.) Studies in Fiscal Federalism. [fiskális föderalizmus tanulmányok.] pp. 431-448

Ott, k., Bronić, M., Petrušić, M. (2014). Budget transparency of Croatian counties, cities and municipalities in 2013/2014 [A horvát me-gyék, városok és települések költségvetési átlátható-sága 2013/2014-ben], Hírlevél, 87. https://doi.org/10.3326/nle.2014.87

Peisakhin, L., Pinto, P. (2010). Is transparency an effective anti-corruption strategy? Evidence from a field experiment in India. [Az átláthatóság eredményes korrupcióellenes stratégia? Egy Indiában végzett gyakorlati kísérletből származó bizonyítékok.] Regulation & Governance, 4(3), pp. 261-280, https://doi.org/10.1111/j.1748-5991.2010.01081.x

Perez, C. C., Rodriguez Bolivar, M. P., Lopez-Hernandez, A. M. (2008). e-Government Process and Incentives for Online Public finan-cial Information. [Az online nyilvános pénzügyi információkhoz kapcsolódó e-kormányzati folya- matok és ösztönzők.] Online Information Review, 32(3), pp. 379-400, https://doi.org/10.1108/14684520810889682

Pina, V., Torres, L., Royo, s. (2010). Is E-Government Promoting Convergence Towards More Accountable Local Governments? [Az e-kor-mányzat előmozdítja az elszámoltathatóbb helyi ön-kormányzatok irányába történő elmozdulást?] In-ternational Public Management Journal, 13(4). pp. 350-380, https://doi.org/10.1080/10967494.2010.524834

Pintea, M.-O., Achim, s. A., Lacătuş, V. (2013). Transparency of local budgets in the Nord-West Region of Romania. [A helyi költségveté-sek átláthatósága Románia észak-nyugati régiójá-ban.] A Nagyváradi Egyetem évkönyve. Economic Sciences, [Gazdaságtudományok.] 1., pp. 931-941, http://steconomiceuoradea.ro/anale/volume/2013/n1/098.pdf.

Pintea, M.-O. (2014). Transparency of local budgets in the Center Region of Romania. [A helyi költségvetések átláthatósága Románia központi régi-ójában.] Review of Economic Studies and Research Vir-gil, Madgearu, pp. 81-96

Piotrowski, s. J., Van Ryzin, G. G. (2007). Citizen Attitudes Toward Transparency in Local Government. [A helyi önkormányzatok átláthatósá-gára irányuló állampolgári attitűdök.] The American Review of Public Administration, 37(3), pp. 306-323, https://doi.org/10.1177/0275074006296777

Powell, W. W., P. J. DiMaggio, szerk. (1991). The New Institutionalism in Organizational Analysis. [Új institucionalizmus a szervezeti elem-zésben.] university of Chicago Press, Chicago, https://doi.org/10.7208/chicago/9780226185941.001.0001

Rodríguez-Bolívar, M. P., Alcaide-Muñoz, L., López Hernández, A. M. (2013). Determinants of financial Transparency in Local Government. [A pénzügyi átláthatóságot meghatározó tényezők a he-lyi önkormányzatban.] International Public Manage-ment Journal, 16(4), pp. 557-602, https://doi.org/10.1080/10967494.2013.849169

Scott, W. R. (1987). The Adolescence of Institutional Theory. [Az intézményi elmélet serdü-lőkora.] Administrative Science Quarterly, 32(4)., pp. 493-511, https://doi.org/10.2307/2392880

Sedmihradská, L. (2015). Budget Transparency in Czech Local Government. [költségvetési átlát-hatóság a cseh helyi önkormányzatokban.] Procedia Economics and Finance, 25., pp. 598-606, https://doi.org/10.1016/s2212-5671 (15)00774-1

Sedmihradská, L., Haas, J. (2013). Budget Transparency and fiscal Performance: Do Open Budgets Matter? [költségvetési átláthatóság és fiská-lis teljesítmény: számítanak a nyitott költségvetések?] ACTA VŠFS. 7(2), pp. 109-122

Serrano-Cinca, C., Rueda-Tomas, M., Portillo-Tarragona, P. (2008). factors Influencing E-disclosure in Local Public Administrations. [A helyi közigazgatásokban az elektronikus közzétételt befolyásoló tényezők.] 2008-03. munkadokumentum. facultad de Ciencias Economicas y Empresarialed: universidad de zaragoza, (2017. ja-nuár 22.) http://www.dteconz.unizar.es/DT2008- 03.pdf

Sol, D. A. del. (2013). The institutional, economic and social determinants of local government transparency. [A helyi önkormányzatok átláthatóságát meghatározó intézményi, gazdasági and társadalmi tényezők.] Journal of Economic Policy Reform, 16(1), pp. 90-107, https://doi.org/10.1080/17487870.2012.759422

Styles, A., Tennyson, M. (2007). The Accessibility of financial Reporting of u.s. Municipalities on the Internet. [usA-beli önkor-mányzatok pénzügyi beszámolóinak hozzáférhe- tősége az interneten.] Journal of Public Budgeting, Accounting & Financial Management, 19(1), pp. 56-92, https://doi.org/10.1108/jpbafm-19-01-2007-b003

Suchman, M. C. (1995). Managing Legitimacy: strategic and Institutional Approaches. [A legitimi-tás kezelése: stratégiai és intézményi megközelítés-módok.] Academy of Management Review, 20(3), pp. 571-610, https://doi.org/10.5465/amr.1995.9508080331

Tekeng, Y. M. T., sharaf, M. f. (2015). fiscal Transparency, Measurement and Determinants: Evidence from 27 Developing Countries. [Átlátha-tóság, mérés és meghatározó tényezők: 27 fejlődő or-szágból származó bizonyítékok.] Journal of Economics and Political Economy, 2(1), pp. 69-91

Weber, M. (1978). The types of Legitimate Domination. [A törvényes uralom típusai.] In: G. Roth és C. Wittich, (szerk.) Economy and society. [Gazdaság és társadalom.] Berkeley: University of California Press, pp. 212-254

Wehner, J., De Renzio, P. (2013). Citizens, Legislators, and Executive Disclosure: The Political Determinants of fiscal Transparency. [Állampolgá-rok, jogalkotók és végrehajtói közzététel: a fiskális átláthatóság politikai meghatározó tényezői.] World Development, 41., pp. 96-108, https://doi.org/10.1016/j.worlddev.2012.06.005

Določitev koeficientov razvitosti občin. (n.d.). Letöltve 2017. február 23-án, a következő webol-dalról: http://www.mf.gov.si/si/delovna_podrocja/lokalne_skupnosti/izracuni/dolocitev_koeficientov_ razvitosti_obcin/za_leti_2016_in_2017/

IBP (2013). subnational Open Budget survey Metodology. [szubnacionális nyitott költségvetési felmérési módszertan.] http://internationalbudget. org/wp-content/uploads/sN-OBs_Methodology_ final020514.pdf

IMf (2007). Manual on fiscal transparency [A fiskális átláthatóság kézikönyve] (2007). Washing-ton DC: Nemzetközi Valutaalap, http://www.imf. org/external/np/pp/2007/eng/101907m.pdf [utol-só hozzáférés: 2017. június 10.]

IMf (2014). The fiscal Transparency Code. [fis-kális átláthatósági kódex.] http://blog-pfm.imf.org/files/ft-code.pdf

Közkiadások és pénzügyi elszámoltathatóság (Public Expenditure and financial Accountability) keretrendszer. https://pefa.org/content/pefa-frame work

OECD (2001). Az OECD költségvetési átlátható-sággal kapcsolatos legjobb gyakorlatai. Párizs: Gazda-sági Együttműködési és fejlesztési szervezet (OECD), http://www.oecd.org/dataoecd/33/13/1905258.pdf

Transparency of Local Budgets in the North-West Region of Romania. [A helyi költségvetések átláthatósága Románia észak-nyugati régiójában.] (2013). A közgazdasági Tanszék évkönyve, (1), p. 931

##submission.downloads##

Megjelent

2019-09-12

Hogyan kell idézni

Klun, M., Benčina, J., & Umek, L. (2019). Online költségvetési átláthatósági mutató és annak meghatározó tényezői a szlovén önkormányzatoknál. Pénzügyi Szemle, 64(3). https://doi.org/10.35551/PFQ_2019_3_5

Folyóirat szám

Rovat

Fókusz - Minősítések minősége