A Tripadvisor kiemelt turisztikai fejlesztési térségekre vonatkozó vendégelégedettségi adatainak elemzése

Szerzők

  • Kinga Mártonné Máthé Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt.
  • Norbert Simonyi Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt.

DOI:

https://doi.org/10.14267/TURBULL.2018v18n3.5

Kulcsszavak:

Tripadvisor, vendégelégedettség, desztináció, attrakció, értékelés

Absztrakt

Az elsősorban amerikai és európai utazók által használt, több mint 500 millió értékelést tartalmazó Tripad­visor vendégelégedettségi és visszajelzési adataiból nyert mutatószámok több esetben egybecsengenek mind a KSH turisztikai vendégforgalmi számaival, mind a Magyar Turisztikai Ügynökség saját kutatá­saival és adataival. Általánosságban elmondható, hogy szoros összefüggés van az értékelések minősítése és a vendégszám alakulása között, azaz a több és jobb értékelést kapott desztinációkban magasabb a tu­ristaforgalom, ami fordítva is igaz. A tanulmány arra is rávilágít, hogy a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia (NTS) térségi lehatárolása, célrendszere, pillérei és horizontális célkitűzései döntően megfelel­tethetők a Tripadvisor használók szubjektív elvárásainak, problémafelvetéseinek és a bejegyzések területi eloszlásának. Mindezekből következően a már kijelölt, illetve a továbbiakban kiemelni tervezett turisztikai fejlesztési térségek esetében fontos adatokhoz és visszajelzésekhez jutottunk a szükséges beavatkozások mélységét és irányát tekintve.

Downloads

Megjelent

2018-11-06

Hogyan kell idézni

Mártonné Máthé, K., & Simonyi, N. (2018). A Tripadvisor kiemelt turisztikai fejlesztési térségekre vonatkozó vendégelégedettségi adatainak elemzése. Turizmus Bulletin, 18(3), 38–49. https://doi.org/10.14267/TURBULL.2018v18n3.5

Folyóirat szám

Rovat

Műhely