„Nyugat-Dunántúl Termálút” – egészségturisztikai termékek termékfejlesztési vizsgálata
DOI:
https://doi.org/10.14267/TURBULL.2018v18n3.3Kulcsszavak:
egészségturizmus, turizmusfejlesztés, desztináció, turisztikai termék, márka, DunántúlAbsztrakt
A Magyar Turisztikai Ügynökség a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézet Turizmus Tanszékével együttműködve elemzést készített a „Nyugat-Dunántúl Termálút” egészségturisztikai termékeinek márkapozícionálási folyamatáról. Az elemzést megalapozó 2017. évi kutatás során szolgáltatói workshopok és kérdőíves felmérés keretében helyzetelemzésre és a kínálati oldali pozícionálásra került sor, továbbá a keresleti oldali márkaértékek feltárására vonatkozó további vizsgálatok tervezése történt meg. Jelen műhelytanulmányban az eredmények összegző bemutatását adjuk közre.
Hivatkozások
ERFURT-COOPER, P. – COOPER, M. (2009): Health and wellness tourism – Spas and hot springs (Aspects of Tourism 40.). Channel View Publications, Bristol.
KISS K. – TÖRÖK P. (2001): Az egészségturizmus nemzetközi keresleti és kínálati trendjei. Turizmus Bulletin. 5(3). pp. 7–14.
KISS, K. – SMITH, M. – SZIVA, I. – MICHALKÓ, G. – PUCZKÓ, L. (2016): An introduction to health tourism in the Balkans. ATLAS Tourism and Leisure Review. (3). pp. 8-19.
MICHALKÓ G. – RÁTZ T. (2011): Egészségturizmus és életminőség – Fejezetek az egészség, az utazás és a jól(l)ét magyarországi összefüggéseiről. MTA Földrajztudományi Kutatóintézet, Budapest.
MICHALKÓ G. (2012): Turizmológia – Elméleti alapok. Akadémiai Kiadó, Budapest.
PUCZKÓ L. – RÁTZ T. (1998): A turizmus hatásai. Aula–Kodolányi János Főiskola, Budapest.
PUCZKÓ L. – RÁTZ T. (2011): Az attrakciótól az élményig – A látogatómenedzsment módszerei.Akadémiai Kiadó, Budapest.
SMITH, M. – PUCZKÓ, L. (2014): Health, tourism and hospitality – Spas, wellness and medical travel. Routledge, Oxon.
SZIVA I. (2010): Öntsünk tiszta vizet... Az egészségturizmus fogalmi lehatárolása és trendjeinek válogatott bibliográfiája. Turizmus Bulletin. 14(4). pp. 73–76.
SZIVA I. (2017): Turisztikai desztinációk márkázása II. – Hazai desztinációk online márkamegjelenése és kommunikációja. Marketing és Menedzsment. 51(3). pp. 41-49.