Valóban aktív a magyar lakosság? Aktív és ökoturisztikai keresletet és motivációt felmérő kutatás
DOI:
https://doi.org/10.14267/TURBULL.2019v19n1.5Kulcsszavak:
aktív turizmus, kereslet, kutatás, motiváció, termékfejlesztésAbsztrakt
A Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. (továbbiakban MTÜ) mint a hazai turizmus fejlesztéséért és a turisztikai szakmai információk biztosításáért felelős állami szervezet fel kívánta mérni a magyarországi aktív és ökoturisztikai kereslet jellemzőit és befolyásoló tényezőit, különös tekintettel a célcsoport aktivitására, motivációjára és az utazással kapcsolatos információkra. Az MTÜ megbízásából az Universitas-Győr Szolgáltató Nonprofit Kft. 2017. november-decemberben egy általános és öt tematikus kérdőív segítségével több, mint 2500 válaszadótól gyűjtött információkat az aktív és ökoturizmussal kapcsolatos üdülési szokásokról. A kérdőívek információi alapján készített anyag részletesen bemutatja az aktív és ökoturizmus altermékeivel kapcsolatos társadalmi attitűdöket, különös tekintettel az azokban már megvalósult vagy tervezett részvételre és a korábbi tapasztalatokra. Jelen tanulmány a kutatás legfontosabb eredményeit összefoglalva mutatja be, és választ ad arra a kérdésre: vajon valóban aktív-e a magyar lakosság.
Hivatkozások
Halassy E. (2007): A magyar lakosság nemzeti parkokkal, természetjárással és lovasturizmussal kapcsolatos attitűdjei, utazási szokásai és utazási tervei 2006-ban. Turizmus Bulletin. 11(1-2). pp. 33–43.
Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. – Universitas-Győr Szolgáltató Nonprofit Kft. (2008): Aktív és ökoturisztikai keresletet és motivációt felmérő kutatás lebonyolítása termékfejlesztés céljából.Ta nulmány.
Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030: https://mtu.gov.hu/cikkek/strategia