A fesztiválélmény megjelenése a közösségi médiában: a Sziget Fesztivál példája
DOI:
https://doi.org/10.14267/TURBULL.2019v19n3.1Kulcsszavak:
fesztivál, fogyasztói érték, élményteremtés, kvalitatív tartalomelemzésAbsztrakt
A tanulmány célja, hogy bemutassa egy nagy hazai fesztivál által generált fogyasztói élmény dimenzióit. Az áttekintő fesztiválkörkép és a fesztiválok szerepének elméleti bemutatása után, affektív és kognitív értékdimenziók mentén megvizsgálja a Sziget Fesztivál, mint vezető kulturális turisztikai termék látogatói számára élményt generáló tényezőket, különös tekintettel az affektív és a kognitív értékdimenziókra, amelyeket tanulmányunkban az élményteremtés pilléreinek nevezünk. A vizsgálatot a 2016-os Sziget Fesztiválon részt vett külföldi és hazai látogatók által a Facebookon elhelyezett vélemények kvalitatív tartalomelemzése alapján hajtottuk végre.
Hivatkozások
AHN, H. – PICARD, R.W. (2014): Measuring Affective-Cognitive Experience and Predicting Market Success. IEEE Transactions on Affective Computing. 5(2). pp. 173–186.
BABIN, B. J. – DARDEN, W. R. – GRIFFIN, M.(1994): Work and/or Fun: Measuring Hedonic and Utilitarian Shopping. Journal of Consumer Research. 20(4). pp. 644–656.
BINKHORST, E. – DEKKER, T. D. (2009): Agenda for Co-Creation Tourism Experience Research.Journal of Hospitality Marketing & Management.18(2-3). pp. 311–327.
CHIKÁN A. – DEMETER K. (2004): Értékteremtő folyamatok menedzsmentje. Aula Kiadó, Budapest.
GELEI A. (2006): Beszállító-típusok és azok alap-vető kompetenciái a hazai autóipari ellátási láncban. Doktori (PhD) értekezés. Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdálkodástani Doktori Iskola, Budapest.
HOFMEISTER T. Á. – SIMON J. – SAJTOS L.(2003): Fogyasztói elégedettség. Alinea Kiadó, Budapest.
KOTLER , P. (2003): Marketing Management.11th Ed. New Jersey, USA: Pearson Prentice Hall.
KULCSÁR N. (2016): A szennai hurkafeszti-vál sikertörténete. In: Jászberényi M. – Zátori A. – Ásványi K. (szerk.): Fesztiválturizmus. Akadémiai Kiadó, Budapest. pp. 227–233.
LAPIERRE, J. (2000): Customer-Perceived Value in Industrial Contexts. The Journal of Business & Industrial Marketing. 15(2– 3). pp. 122–140.
NEULINGER Á. (2016): Több-módszertanú és ve-gyes módszertanú kutatások. Vezetéstudomány.47(4). Marketingtudományi különszám. pp. 63–66.
PARASURAMAN, A. – GREWAL, D. (2000): The Impact of Technology on the Quality- Value-Loyalty Chain: A Research Agenda. Journal of the Academy of Marketing Science. 28(1). pp. 16 8 –1 74.
PARASURAMAN, A. – ZEITHAML, V. A. – BERRY, L. L. (1985): SERVQUAL: A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research. Journal of Marketing. 49(4). pp. 41–50.
SALDA NA, J. (2015): The Coding Manual for Qualitative Researchers. 3rd edition. Sage Publications Ltd.
SÁNCHEZ-FERNÁNDEZ, R. – INIESTA-BONILLO, M. Á. (2007): The concept of perceived value: a systematic review of the research. Marketing Theory. 7(4). pp. 427–451.
SCHMITT, B. H. (2003): Customer Experience Management – A revolutionary approach toconnecting with your customers. John Wiley & Sons, New Jersey.
SCHULTZ, D. E. (2003): Evolving Marketing and Marketing Communication into the 21stCentury. In: Iacobucci, D. – Calder, B. (eds): Kellogg on Integrated Marketing. John Wiley & Sons, New Jersey. Foreword.
SULYOK J. – SZIVA I. (2009): A fesztiválturiz-mus nemzetközi és hazai tendenciái. Turizmus Bulletin. 13(3). pp. 3–13.
WOODRUFF, R. B. (1997): Customer Value: The Next Source for Competitive Advantage. Journal of the Academy of Marketing Science.25(2). pp. 139–153.
YUAN, Y-H. E. – WU, C. K. (2008): Relationships Among Experiential Marketing, Experiential Value, and Customer Satisfaction. Journal of Hospitality & Tourism Research. 32(3). pp. 387–410.
ZEITHAML, V. A. (1988): Consumer perceptions of price, quality, and value: a means-end model and synthesis of evidence. Journal of Marketing. 52(3). pp. 2–22.
WALTERS, D. (2002): Operations strategy. Palgrave–MacMillan, New York.
Internetes források
SZABÓ J. Z. (2015): Milliók szórakozása – Hová tart a magyar fesztiválpiac? http://www.portfolio.hu/gazdasag/milliok_szorakozasa_hova_tart_a_magyar_fesztivalpiac.208528.html, Letöltve: 2017. március 10.