Egy diszkont légitársaság mint márkaközösség a közösségi médiában?

Szerzők

  • Anita Füredi Budapesti Corvinus Egyetem
    Hungary
  • Tamás Csordás Budapesti Corvinus Egyetem
    Hungary

DOI:

https://doi.org/10.14267/TURBULL.2021v21n4.4

Kulcsszavak:

márkaközösség, diszkont légitársaság, reputációmenedzsment, fogyasztói megítélés

Absztrakt

A közösségi média könnyen elérhető lehetőséget biztosít a márkák számára felülről vezérelt virtuális közösségek létrehozására. Kellő feltételek mellett a márkaközösségi működés sikeressége számos pozitív vállalati hozadékkal szolgálhat. Kutatásunkban egy speciális iparág (diszkont légitársaságok) egy kiválasztott márkájának, a Wizzairnek a hivatalos Facebook-oldalán található posztok (n1=206) és hozzászólásaik (n2=536) netnográfiai elemzését végeztük el. Azt vizsgáltuk, hogy mely bejegyzéstípusok váltják ki a legnagyobb felhasználói reakciót, és milyen a posztokra adott reakciók hangvétele. Eredményeink alapján – az előzetes feltételezésünknek ellentmondva – a márka egy a fogyasztóorientált kommunikációra nagy hangsúlyt fektető és vonzó képet mutat, noha a felhasználói hozzászólások többségében ezt árnyalják a nyereményjátékok, a kontextuson kívüli ügyfélszolgálati jellegű fogyasztói megnyilvánulások és az inkább semleges (semmint kifejezetten pozitív) szentiment.

##submission.downloads##

Megjelent

2021-12-31

Hogyan kell idézni

Füredi, A., & Csordás, T. (2021). Egy diszkont légitársaság mint márkaközösség a közösségi médiában?. Turizmus Bulletin, 21(4), 34–42. https://doi.org/10.14267/TURBULL.2021v21n4.4

Folyóirat szám

Rovat

Lektorált tanulmányok