Online megoldások és fenntarthatóság a fesztiválturizmusban
DOI:
https://doi.org/10.14267/TURBULL.2024v24n3.3Kulcsszavak:
Művészetek Völgye Fesztivál, fenntarthatóság, adat alapú online marketing, rendezvényipari tudásmegosztó szervezetAbsztrakt
A tanulmány bemutatja a Művészetek a Vidékfejlesztésért Alapítvány és a Magyar Turisztikai Program Alapítvány (MTPA) tevékenységét, részletezi, hogyan támogatják a fesztiválturizmus online megoldásait és a fenntarthatóságot. Az Művészetek a Vidékfejlesztésért Alapítvány példái azt szemléltetik, hogyan lehetnek a fesztiválok a vidékfejlesztés eszközei. A Művészetek Völgye Fesztivál és a Kerekdomb Fesztivál olyan kulturális események, amelyek hosszú távú hatást gyakoroltak térségük gazdaságára és közösségére. Az Alapítvány missziója a vidéki területek gazdasági fellendítése és a helyi kulturális és épített értékek megőrzése, megismertetése. Az önkéntesek és partnerek becsatlakozásával, kiváló kommunikációval és fenntartható módszerekkel a rendezvények aktív résztvevői a vidékfejlesztésnek. Az MTPA a hazai rendezvényszektor fejlesztésére, versenyképességének növelésére fókuszál, szakmai anyagokkal, konferenciákkal és nemzetközi kapcsolatokkal segíti a szektor fejlődését. A RaKÉTa ösztöndíjprogrammal és egyedülálló eseménynaptárral támogatja a rendezvényszervezők szakmai fejlődését és az események összehangolását. A Művészetek Völgye fesztivál fenntarthatósági stratégiája számos környezetbarát
megoldást alkalmazva csökkenti környezeti lábnyomát, támogatja a tömegközlekedést, és a hulladékkezelés terén is eredményeket ért el. Az MTPA pedig a rendezvényszervezők képzésére és nemzetközi láthatóságuk növelésére helyezi a hangsúlyt, segítve ezzel a magyar rendezvényszektor növekedését és versenyképességét.
Hivatkozások
CSAPODY, B. (2024): Online tartalomelemzés a helyi alapanyagok és gasztronómiai kultúra mentén: Gasztrofesztiválok weboldalainak vizsgálata. Turizmus Bulletin. 24(1). pp. 4–14. https://doi.org/10.14267/TURBULL.2024v24n1.1
HINEK M. (2021): Fesztivállátogatók véleményeinek számítógéppel támogatott tematikus model lezése – egy kísérlet eredményei. Turizmus Bulletin. 21(1). pp. 4–12. https://doi.org/10.14267/ TURBULL.2021v21n1.1
IRIMIÁS A. – JÁSZBERÉNYI M. – MICHALKÓ G. (2019): Az innováció szerepe a turisztikai termékfejlesztésben. In: Irimiás A. – Jászberényi M. – Michalkó G. (szerk.): A turisztikai termékek innovatív fejlesztése. Akadémiai Kiadó, Budapest. IVÁNYI T. (2020): Játékosítási megoldásokra való nyitottság zenei fesztiválokon. Turizmus Bulletin. 20(3). pp. 13–23. https://doi.org/10.14267/ TURBULL.2020v20n3.2
IVÁNYI T. (2022): Turisztikai információgyűjtés és élménymegosztás a közösségi média korában. Turizmus Bulletin. 22(2). pp. 46–54. https://doi. org/10.14267/TURBULL.2022v22n2.5
JÁSZBERÉNYI M. – BOROS K. – BÖHM P. (2022): Az erdélyi és magyarországi hagyományőrző fesztiválok gazdasági és társadalmi-kulturális hatásainak összehasonlítása. Turisztikai és Vidékfejlesztési Tanulmányok. 7(3). pp. 32–45. https://doi.org/10.15170/TVT.2022.07.03.03
JÁSZBERÉNYI M. (2016): A fesztiválok gazdasági hatása. In: Jászberényi M. – Zátori A. – Ásványi K. (szerk.): Fesztiválturizmus. Akadémiai Kiadó, Budapest.
KÖKÉNY L. – JÁSZBERÉNYI M. (2022): Fesztiválturizmus a hagyomány és a digitalizáció világában. In: Jászberényi M. – Boros K. – Miskolczi M. (szerk.): Vonzerőfejlesztés a kulturális és aktív turizmusban. Akadémiai Kiadó, Budapest.
KOVÁCS D. S. – BOROS K. (2023): A hazai zenei fesztiválokkal kapcsolatos attitűdvizsgálat a Z generáció tagjainak körében. Turizmus Bulletin. 23(4). pp. 24–31. https://doi.org/10.14267/ TURBULL.2023v23n4.3
Internet resources
SAFDIE, S. (2024): What are the Three Pillars of Sustainable Development? https://greenly. earth/en-us/blog/company-guide/3-pillars of-sustainable-development (August 8, 202